A Teslánál már nagyüzemben főznek, a BMW viszont finomabbat ígér. ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­
Villanyautósok.hu
De hányan fognak vele jóllakni?
‌
‌

De hányan fognak vele jóllakni?

A BMW úgy érzi, előnyben van a Teslával szemben, mert jobb a receptje az akkumulátorokhoz. A fogás tálalása még arrébb van, de kíváncsian várjuk a kóstolót. Addig is egy olyan elektromos Volvót nyúztunk, amit már beindítani sem kell, valamint megnéztük, valóban elpártoltak-e az emberek a villanyautóktól. A világ változik, Draculának már nem tesz jót a sötét, a Toyotánál pedig szertefoszlani látszik a hidrogénautós álom.

‌

A hét kedvenc olvasnivalója

official_volkswagen_drezda_uveggyar_06

Vége a fellángolásnak? Sorra lassítanak az autógyártók az elektrifikációs terveiken, miután csökkenő keresletet tapasztalnak elektromos autóik felé, ezt pedig sokan úgy értelmezik, hogy kipukkant a politikusok által felfújt villanyautós lufi. Megnéztük, milyen piaci tényezők vezethettek ehhez a helyzethez.

‌
‌

A hét kedvenc videója

2023-10-26_dracula_organikus_napelem

Dracula már nem féli a napfényt. Méretezhető, formázható, és szinte bármilyen eszköz energiaellátását biztosítani tudja szórt fényből előállított energiával a világ első tintasugaras nyomtatással készített szerves fotovoltaikus napeleme. Videón a forradalmi technológia, ami nyugdíjazhatja a hagyományos elemeket.

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

2021_04_29_toyota_mirai_budapest_01

A számok nem hazudnak. Megoszlanak a vélemények arról, hogy a hidrogénnek mekkora szerep jut a jövőben a személyautók meghajtásában. A Toyota nyilatkozata azonban fordulópontot jelenthet a vitában, és alapos átszervezést hozhat a vállalat fejlesztéseiben.

‌
‌

2023_01_23_napelem_tel_sipalya

Mikor a szaldózás már nem játszik. Mekkora szögben érdemes felállítani a napelemet, ha a téli hozam maximalizálása a cél? Grafikonra tettük, hogyan befolyásolja a dőlésszög napelemeink termelését – egy hónap alatt több mint dupla annyi energiát is nyerhetünk, ha nem vízszintesen fekszenek a napelempanelek.

‌
‌

2023-11-02_omv_01

Zöld lámpa. Jóváhagyta a kormány a hazai töltőhálózat fejlesztését célzó projektjavaslatokat, így mintegy 257 villámtöltő és két hidrogénkút telepítése kezdődhet meg öt társaság által az Európai Unió támogatásában. Emellett az OMV is bejelentette a maga ultratöltő-hálózatát.

‌
‌

2023_01_11_penny_eger_tolto_01

Egy korszak vége. November 1-én fizetőssé váltak a Penny töltőoszlopai, így az utolsó magyarországi áruházlánc is szakított az ingyenes elektromosautó-töltési szolgáltatásával. Bár a villanyautósok pénztárcái nem fognak örülni a változásnak, a mentális egészségük és testi épségük nagyobb biztonságban lesz.

‌
‌

2021-09-09_volanbusz_elektromos_busz_zold_busz_program_02

Íme az elmúlt két év tapasztalatai. Pénzszórás, vagy tényleg életképes az elektromos busz a dízelekkel szemben? Érdekes összefoglalót tett közzé a Volánbusz, melyből kiderül, melyik buszmodell hogyan teljesít a flottában, milyen hibákkal küzdenek, és milyen költségekkel jár az üzemeltetésük.

‌
‌

2023-10-31_volvo_c40_recharge_er_20

Egy motorral kevesebb. A Volvo kizárólag elektromos hajtással szerelt C40 modellje kétmotoros hajtáslánccal jelent meg a piacon, azóta viszont egy új, egymotoros típus is csatlakozott a kínálathoz. Leteszteltük a legnagyobb felszereltségű verziót, amihez már alapfelszereltségként egy nagyobb akku jár.

‌
‌

2023_11_02_egyszerre_259_auto_03

Autóból ki, vonatra fel. Letennéd az autót a város szélén munkába menet, ha tudnád, hogy hazafele teletöltve vár? Németországban egy hatalmas P+R parkoló 259 beállóját látták el töltőállomással, így egy darabig biztosan nem kell senkinek azon aggódnia, hogy nem jutna neki csatlakozó.

‌
‌

CARIAD_CES2023

Brutálisan drága újratervezés. Továbbra sem sikerült egyenesbe hozni a Volkswagen Csoport szoftvercégét, sőt, a legfrissebb hírek szerint alapos átszervezés következik. Akár az alkalmazottak harmadát is elküldhetik, késnek a termékek, ráadásul 1,5 milliárd euró és több millió munkaóra megy a kukába.

‌
‌

2023-10-27_rimac_akkumulator_energiatarolo

Mozgolódik a Rimac Energy. Új akkumulátorgyár épül Horvátországban, ahol a hiperautóiról ismert Rimac energetikai leányvállalata gyárt akkucellákat nemrég bemutatott energiatároló egységéhez. A SineStack modulárisan bővíthető, és akár 790 kWh elektromosság tárolására is alkalmas.

‌
‌

2023-11-03_BMW-parsdorf_akkucella_01

A recept a kulcs a jó ételhez. A BMW vezetői szerint nincs semmilyen lemaradás a Teslával szemben az akkumulátorversenyben, sőt, éppen fordítva igaz: Muskék nem tudnak lépést tartani a bajorokkal. Hiába tudnak ugyanis főzni, ha a recept, amiből dolgoznak, nem olyan jó.  

‌
‌
‌
Megosztás a következővel: TwitterMegosztás a következővel: Facebook
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌