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
auto
2024. 02. 28. szerda

A legnagyobb pártfogója is elismerte a fájó igazságot a hidrogénautózásról

Hatalmas fordulat jöhet a Toyota hidrogénautós stratégiájában, miután az üzemanyagcellás hajtástechnológia legnagyobb pártfogójaként ismert japán vállalat felismerte a technológia személyautókban történő használatának legnagyobb hátrányát. Nakajima Hiroki, a márka műszaki vezetője a Japán Mobilitási Kiállításon beszélt arról, hogy a jövőben a hidrogén-üzemanyagcellás fejlesztéseiket elsősorban haszongépjárművekre összpontosítják a személyautók helyett.

Bajban vannak a hidrogénautósok

Hiroki elismerte, hogy a Toyota Mirai – a márka hidrogénhajtású szedánja, mely immár második generációját éli – nem volt sikeres termék, ennek oka pedig részben a hidrogéntöltő állomások felállításának komplexitásában keresendő. Az ilyen töltőállomásokat nehéz megvalósítani, és ezért továbbra is kevés van belőlük, amely korlátozza a hidrogénautó eladhatóságát – mondta el az igazgató. Hozzátette, hogy a hidrogénhajtás emiatt elsősorban olyan járműszegmens számára ideális, amellyel jellemzően két pont között utaznak, mint például a közepes méretű haszongépjárművek, számukra lényegesen egyszerűbb kiépíteni az infrastruktúrát.

Fotó: Toyota Magyarország Facebook

Ennek ellenére a Toyota továbbra sem akar teljesen felhagyni a hidrogénes személyautókra irányuló fejlesztéseivel, s keresi a lehetőségeit annak, hogy akár a komponensek (az üzemanyagcellák és a hidrogéntartályok) csökkentésével több járműkategóriába beszerelhessék, több vásárlót elérve.

Jelenleg fejlesztés alatt van a cégnél egy újgenerációs üzemanyagcella, melyet kifejezetten haszongépjárművek számára terveztek, de készül egy kisebb változat belőle, hogy a technológiát továbbra is nyitva tartsák a személyautók előtt. Ez az új rendszer állítólag 50%-kal csökkenti a költségeket a jelenlegi cellatechnológiához képest, valamint 20%-kal hatékonyabb is.

Üzemanyagcellás autók a villanyautók ellen: melyiknek áll jobban a szénája?

A Toyota jelenleg aktívan dolgozik a hidrogénnel táplált belső égésű motorok fejlesztésén is, de arról nem tudni, hogy az erről szóló tervein változtatna a vállalat.

Fraunhofer Institute: a hidrogénautó lyukas zsákba öntött pénz

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.