Hatalmas fordulat jöhet a Toyota hidrogénautós stratégiájában, miután az üzemanyagcellás hajtástechnológia legnagyobb pártfogójaként ismert japán vállalat felismerte a technológia személyautókban történő használatának legnagyobb hátrányát. Nakajima Hiroki, a márka műszaki vezetője a Japán Mobilitási Kiállításon beszélt arról, hogy a jövőben a hidrogén-üzemanyagcellás fejlesztéseiket elsősorban haszongépjárművekre összpontosítják a személyautók helyett. Bajban vannak a hidrogénautósok 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 Hiroki elismerte, hogy a Toyota Mirai – a márka hidrogénhajtású szedánja, mely immár második generációját éli – nem volt sikeres termék, ennek oka pedig részben a hidrogéntöltő állomások felállításának komplexitásában keresendő. Az ilyen töltőállomásokat nehéz megvalósítani, és ezért továbbra is kevés van belőlük, amely korlátozza a hidrogénautó eladhatóságát – mondta el az igazgató. Hozzátette, hogy a hidrogénhajtás emiatt elsősorban olyan járműszegmens számára ideális, amellyel jellemzően két pont között utaznak, mint például a közepes méretű haszongépjárművek, számukra lényegesen egyszerűbb kiépíteni az infrastruktúrát. Fotó: Toyota Magyarország Facebook Ennek ellenére a Toyota továbbra sem akar teljesen felhagyni a hidrogénes személyautókra irányuló fejlesztéseivel, s keresi a lehetőségeit annak, hogy akár a komponensek (az üzemanyagcellák és a hidrogéntartályok) csökkentésével több járműkategóriába beszerelhessék, több vásárlót elérve. Jelenleg fejlesztés alatt van a cégnél egy újgenerációs üzemanyagcella, melyet kifejezetten haszongépjárművek számára terveztek, de készül egy kisebb változat belőle, hogy a technológiát továbbra is nyitva tartsák a személyautók előtt. Ez az új rendszer állítólag 50%-kal csökkenti a költségeket a jelenlegi cellatechnológiához képest, valamint 20%-kal hatékonyabb is. Üzemanyagcellás autók a villanyautók ellen: melyiknek áll jobban a szénája? A Toyota jelenleg aktívan dolgozik a hidrogénnel táplált belső égésű motorok fejlesztésén is, de arról nem tudni, hogy az erről szóló tervein változtatna a vállalat. Fraunhofer Institute: a hidrogénautó lyukas zsákba öntött pénz Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!