Rossz híreink vannak Elon Musk cégének, a BMW szerint ugyanis nemhogy ők lennének lemaradva a Teslához képest akkugyártás terén, hanem az austini cégnek kell felzárkóznia hozzájuk. Mesterszakácsokhoz hasonlították magukat a bajorok. Magabiztosak Milan Nedeljkovic a BMW igazgatótanácsának gyártástechnológiáért felelős vezetője az Automotive News Europe iparági szaklapnak nyilatkozott a napokban, és a fenti kijelentés is tőle származik. Amikor arról kérdezték a szakembert, hogy mit terveznek annak érdekében, hogy behozzák akkutechnológiai lemaradásukat a Teslával szemben, Nedeljkovic úgy reagált, hogy szerintük pont fordítva áll a helyzet, és az amerikaiak maradtak le tőlük. Megmutatta forradalmi újdonságát a BMW, amit hazánkban fog gyártani A BMW akkumulátort ugyan maga nem gyárt, megközelítésük az, hogy nekik az akkutechnológiát és kémiát, a receptet kell előállítaniuk fejlesztőközpontjaikban, aztán akkugyártó-partnereikre bízzák a gyártást. Ezzel a szakember szerint megvédik magukat a nagyon volatilis akkugyártás problémáitól. Ha valami jót akarsz főzni, akkor ahhoz egy jó recept kell, mert az dönti el milyen íze lesz az ételnek. Mi fejlesztjük a receptet, ami ebben az esetben az akkukémia illetve a cella fizikai felépítése – nyilatkozta Nedeljkovic. A vállalat fejlesztés alatt álló 46 milliméter átmérőjű cellái fizikai méretükben nagyon hasonlóak a Tesla új 4680-asaihoz, ám azoktól eltérően két méretben, 80 helyett 95, illetve 120 milliméter magasságban készülnek majd. Arról egyelőre nincs információ, hogy a BMW is szárazelektródás technológiával kísérletezik-e, vagy hagyományos megoldást választott. A gyártást a cég partnerei a CATL, illetve a Debrecen mellett is akkugyárat építő Eve Energy fogják megkezdeni 2025-ben, a Neue Klasse modellsorozathoz. Az új cellákkal a vállalat 30 százalékkal magasabb hatótávokat és 270 kilowattos töltést ígér. A Tesla 4680-as celláinak első generációja már több, mint egy éve gyártásban van, és már több, mint 20 millió darab készült belőlük, ám ezek energiasűrűségben még valamivel elmaradtak a nagyobb mennyiségben használt, a Panasonic és az LG által szállított 2170-esekhez képest. Elkészült a húszmilliomodik Tesla 4680-as cella Az amerikai vállalat első teljesen saját fejlesztésű akkumulátorai újfajta szárazelektródás eljárással készülnek, amely azzal kecsegtet, hogy energia és vízigénye, környezeti lábnyoma, illetve a gyártáshoz szükséges helyigénye töredéke a hagyományos nedves technológiához képest, és az agresszív és súlyosan mérgező NMP vegyületet sem kell alkalmazni elkészítésükhöz. Az új technológia azonban számos gyermekbetegséggel küzdött, ami a gyártás ütemét is hátráltatta eddig. Az amerikai autógyártó nemrég kezdte meg a cellák második generációjának gyártását a Cybertruckhoz, amely már a hírek szerint 10 százalékkal magasabb energiasűrűséggel bír, és gyártása is gyorsabb. A kínai akkugyártó rátesz még egy lapáttal Debrecenben Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!