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 A Volkswagen szoftverfejlesztésének sztorija eddig sem volt egy sikertörténet, a CARIAD leányvállalat bajai rendre késleltetik a fontos új platformok és típusok bemutatását. Most fájdalmas, de valószínűleg szükségszerű döntést hoztak. Spórolás, átalakítás, nullázás A német Manager Magazin tudta meg elsőnek, hogy jelentős átszervezés kezdődik a cég autóinak szoftvereit fejlesztő leányvállalatnál. A konszern sajtóosztályát ennek nyomán megkereste a Handelsblatt is, de a cég nem kívánta kommentálni az értesüléseket, csak arról beszéltek, hogy a szervezet nyáron kinevezett új igazgatója, Peter Bosch nagyszabású átalakításon dolgozik, de ennek majd csak végleges változatát fogják a sajtó felé kommunikálni. A Manager Magazin szerint még nem dőlt el, hogy pontosan mely munkahelyek szűnnek meg a 6000 főt számláló CARIAD-nál, de az állások harmada lehet veszélyben. A tervekre még a szakszervezetnek is rá kell bólintania. A cég egyébként 40 egységből áll, ezek felét pedig akár el is adhatják. 2024-re csúszik a legújabb elektromos Audi premierje A leányvállalat felel a Volkswagen Csoport autóinak operációs rendszereiért is, az pedig már jól dokumentált történelem, hogy mennyi baja volt ebből az MEB platformnak. A következő generációs SSP platform már letett arról, hogy 4-es szintű önvezetést kínáljon az induláskor, de még így is 2028-2030 közé csúszik a startja az eredeti 2025-ös tervek helyett. De a fejlesztési nehézségek nem csak a távoli jövő termékeit érintik, ugyanis az Audi és a Porsche új, közös prémium platformja (PPE) is a CARIAD miatt késik újabb 16-18 hetet. Így végül az Audi Q6 e-tron kettő, a Porsche Macan elektromos változata pedig az eredeti célkitűzéssel szemben három évvel később mutatkozhat be. A két új PPE modell az E3 1.2 szoftverkiadásra vár, ám ennek késése a kisebb gond. A nagyobb az, hogy a jövő nagy ígéretéhez, az SSP platform működéséhez szükséges E3 2.0 szoftver fejlesztését teljesen előröl kell kezdenie a cégnek. Ez 1,5 milliárd euro befektetést és milliónyi munkaórát dob ki az ablakon. A lap információi szerint emiatt az egész platformot nagymértékben újra kell gondolniuk. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!