Nem csak az autókban van akkumulátor. ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­
Villanyautósok.hu
Gondolj a villanyautókra, amikor szívsz!
‌
‌

Gondolj a villanyautókra, amikor szívsz!

A hulladékhegyek és a káros lítiumbányászat miatt szép dolog aggódni, kivéve, ha ezt csak a villanyautók esetében tesszük. Merthogy csak az Egyesült Királyságban ezernyi autóba elegendő lítiumot dobnak ki az e-cigizők. Kínát nem lehet megállítani, letarolják a világ autópiacát, és már az energiatermelésük miatt sem könnyű beléjük kötni. Bemutatkozott az LFP akkumulátorok új királya, megnéztük, hogy áll a svéd Tesla-balhé, és utánajártunk, van-e megoldás a régi villanyautók nagy problémájára.

‌

A hét kedvenc olvasnivalója

2021_02_09_partraszallas_model_y_01

Folytatódnak a sztrájkok. Tovább bonyolódik a Tesla helyzete Svédországban, miután egyre többen csatlakoznak az autógyártó elleni sztrájkokhoz, és a skandináv dokkmunkások már nem hajlandóak kipakolni a svéd Teslákat. Közben egy bírósági döntés még a rendszámok átadását is megtiltotta.

‌
‌

A hét kedvenc videója

2023-12-14_zeekr_golden_battery_02

Egy úthengert is túlél. Tűzbe dobták, vízben áztatták, leejtették, áthajtottak rajta, köveken húzták végig – a kínaiak új szuperbiztonságos akkumulátorán brutális teszteket hajtottak végre, de nem tudták megtörni. Videón, mi mindent bírt ki a Golden Battery.

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

2023-12-11_deepal_S7_01

Európának soha nem is volt esélye. Már Kína legrégibb autógyártója is villanyautókat hozna Európába, és az exportra gyártó kínai márkák száma egyre csak nő. De mi állhat a nagyszabású kínai terjeszkedés mögött? Megmutatjuk, hogyan lettek utolsókból elsők, és elsőkből utolsók.

‌
‌

2018-12-02_kina_villanyautos_szemmel_23

Jó úton a teljes átállás felé. Európa és az USA törekvései együtt sem érnek a közelébe annak, amit Kína művel a megújulóenergia-kapacitások bővítésében. Ömlik a pénz a nap- és szélerőművekbe, miközben a szén szerepe egyre kisebb az energiatermelésben. Kína történelmet ír az energiapolitikájával.

‌
‌

2019_10_29_toltore_varakozas_sorakozas

Az ingyenességért idővel fizetünk. A legtöbb villanyautós már megtapasztalhatta, hogy az ingyenes töltésnek komoly ára van: mindig lóg valaki a töltőkön. Egy amerikai tanulmány megvizsgálta, mennyivel többet töltenek az autósok az ingyenes töltőállomásokon, mint a fizetősökön.

‌
‌

2023-12-15_stellantis_ample_01

Építőkockázás akkukkal. A Nio idáig magányos farkasként próbálta népszerűsíteni az akkumulátorcserét az európai autósok körében, ám most egy európai autógyártó csoport is úgy döntött, kipróbálja, milyen előnyökkel jár számára ez a megoldás. Mutatjuk, hol és milyen autókkal indul az első projekt.

‌
‌

2023-12-05_toyota_proace_max_03

Jövőre már új köntösben. Megújul a Toyota Proace család, a két meglévő elektromos kisteherautó megújul, és egy harmadik, nagyobb modell is csatlakozik hozzájuk. Eközben az is kiderült, milyen változásból fakad a jelentős mértékű hatótáv-növekedés a Stellantis haszongépjárműveiben.

‌
‌

2023_12_13_tesla_supercharger_nissan_leaf_02

Nincs még minden veszve. Európa-szerte egyre több új nyilvános töltőoszlop várja a villanyautósokat, ám a régebbi modellek tulajdonosainak ez nem jelent nagy segítséget, miután az új oszlopok többségére már nem szerelnek CHAdeMO csatlakozót. Utánajártunk, van-e olyan adapter, amely megoldja ezt a problémát.

‌
‌

2023_12_12_omv_toltes_hpc_01

EU-s társfinanszírozással. Két helyszínen már bekapcsolták, két másikon pedig még telepítik az OMV ultragyors töltőoszlopait, most viszont megtudtuk, mely magyarországi településeken létesít új töltőpontokat az osztrák olajcég a CEF program keretében. Íme a lista.

‌
‌

2021-06-02_bkk_byd_e105_05

Szóló, csuklós, és midi is kerestetik. Újabb 40 elektromos busz beszerzésére írt ki pályázatot a BKK, így az októberben bejelentett 50 darabbal együtt már 90 új modellel bővülhet a fővárosi flotta 2026 után. A buszoknak rendelkezniük kell olyan felszereltséggel, amely növeli az utasok komfortérzetét.

‌
‌

2023-12-12_LEVC_L380_02

Kínában falják az ilyet. A világ legnagyobb utasszállító repülőgépéről kapta nevét a londoni konnektoros taxik gyártójának legújabb modellje. A tisztán elektromos egyterű ugyanis kiemelkedően tágas utasteret ígér, és akár nyolcan is kényelmesen utazhatnak benne. A LEVC globális értékesítést tervez.

‌
‌

2023-12-11_soralatet_e-cigi_vs_e-auto_akku_1

Emiatt persze senki sem pánikol. A villanyautók akkumulátorát szerencsére nem tudják egyetlen mozdulattal a kukába hajítani a fogyasztók, a gyártóknak meg pláne érdekük, hogy az értékes anyagok visszakerüljenek hozzájuk. Az e-cigikkel viszont más a helyzet: tömegesen végzik a szeméttelepeken a bennük lévő veszélyes anyagokkal együtt.

‌
‌
‌
Megosztás a következővel: TwitterMegosztás a következővel: Facebook
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌