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
auto
2024. 04. 28. vasárnap

LFP akkuval és megnövelt akkukapacitással jönnek az új Stellantis kisteherautók

elektromos autó

A Stellantis autógyártó csoport idén októberben jelentette be teljes tehergépjármű-portfóliójának megújítását. Habár a fontosabb külső és belső változásokat már akkor összefoglalta a konszern, azóta folyamatosan jelennek meg a különböző modelleket részletesebben is bemutató közlemények – most például a Citroën ë-Berlingo sajtóanyagában bukkant fel egy érdekes, eddig nem említett újdonság: nő az akkukapacitás, és érkezik az LFP kémia.

Megújulnak a Stellantis csoport teherautói

Mint beszámoltunk róla, a Stellantis haszongépjárműveinek megújulása nagyobb részt a külsőt érinti, de néhány fontos változtatásra sor került a járművek felszereltségében és vezetéstámogató rendszereiben is. A hajtáslánc azonban csak kismértékben fejlődött, a teljesítmény és végsebesség például változatlan maradt, noha az kiderült, hogy sikerült növelni a hatékonyságot, és ezzel párhuzamosan a hatótáv is növekedett.

ë-Berlingo

Már a korábbi bejelentés során is valószínűtlennek tűnt, hogy a mintegy 50 kilométernyi plusz hatótávolság pusztán a hőszivattyú bekerüléséből és az energiahatékonyság csiszolásából fakad, ám akkoriban a Stellantis nem közölte, mi áll a változások hátterében. Most viszont kiderült: a korábbi bruttó 50 kWh akkumulátor helyett – ami körülbelül nettó 45 kWh-t jelenthetett – az új járművek 50 kWh használható kapacitással érkeznek. A hatótávolság a WLTP szerint 320 kilométer lesz.

ë-Berlingo

A Citroën közleménye arra is kitér, hogy az akkumulátor LFP kémiát használ, azaz olyan technológiát, amely olcsóbb alternatívát jelent az NMC kémiával szemben, ráadásul tartósabb és kisebb a környezeti lábnyoma, ám kisebb energiasűrűséget kínál és a hidegre is érzékenyebb. Az ë-C3 városi kisautó szintén LFP cellákat kap majd, amiket a SVOLT szállít a Stellantisnak, de azt egyelőre nem erősítette meg a gyártó, hogy ugyanezek kerülnek a cégcsoport haszongépjárműveibe is.

Az akár hét személy szállítására is alkalmas ë-Berlingo Európában kizárólag tisztán elektromos hajtással vásárolható meg, a megújult változat vételára azonban egyelőre nem ismert.

Megújul a Toyota elektromos haszongépjárműveinek kínálata

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.