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
auto
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

A Stellantis autógyártó csoporttal való 2012 óta tartó együttműködésének köszönhetően már a Toyota Professional kínálatában is találunk teljesen elektromos meghajtású haszongépjárműveket. A kis és közepes méretkategóriák után a japán autógyártó most a nagyobb tehergépjárművek piacát is megcélozza vadonatúj, Proace Max névre keresztelt modelljével.

Az újdonság dízeles és elektromos hajtással is elérhető lesz, utóbbi 200 kW teljesítménnyel és a 410 Nm-es nyomatékkal hozza az elektromos autókra jellemző sima, de dinamikus vezetési élményt, amely lehetővé teszi a Proace Max számára, hogy a legnehezebb munkákat is el tudja végezni. Akár 420 km-es (WTLP) hatótávjával pedig bátran ki lehet vele mozdulni akár az elővárosi környezetből is. A 110 kWh-s akkumulátor 150 kW-os gyorstöltő rendszerrel akár 55 perc alatt 80%-ra tölthető, így a hosszabb utakon minimálisra csökkenthető az állásidő. A jármű fedélzeti töltője akár 11 kW-os AC töltést is enged. A Proace Max kizárólag elsőkerék-hajtású változatban kapható.

A méretet tekintve azonban jóval nagyobb választék várja a vásárlókat. Összesen hat különböző méret áll rendelkezésre, kétféle, 3450 mm-es és 4035 mm-es tengelytávval, három különböző hosszban (5413 mm, 5998 mm és 6363 mm) és három magasságban (2254 mm, 2524 mm és 2764 mm). Ezek a kombinációk tágas, 10 m³ és 17 m³ közötti rakteret kínálnak, amely elég nagy ahhoz, hogy kényelmesen elférjen öt euroraklap.

A teljes furgon kialakítás mellett az autó többféle konfigurációkban is elérhető, beleértve a Crew Cab opciókat is, amelyekben egy második üléssor növeli hétre az ülések számát.

A jármű tömege 3500 kg vagy 4250 kg között változik a konfigurációtól függően, és akár 1500 kg hasznos teherbírásával és 2400 kg vontatási képességével kategóriájának egyik legjobbja. A be- és kirakodást teljes magasságú ajtók és praktikus, 1562 mm széles és akár 2030 mm magas négyzet alakú nyílás segíti alacsony küszöbbel a könnyű hozzáférés érdekében. A Toyotán most először 270 fokban nyílnak az ajtók, maximalizálva a járdaszegély rakodóterét és az utastérbe való bejutást, míg az oldalsó tolóajtó 1,25 m-re nyílik, ami elég széles az euroraklap berakásához.

A Proace Max 2024-ben válik elérhetővé, és Lengyelországban, valamint Olaszországban is gyártásba megy.

A Proace Max bevezetésével párhuzamosan a Proace-család másik két tagja, a Proace és a Proace City, valamint ezek személyszállító Verso változatai is megújulnak. A látványos külsőleges átalakuláson túl a hajtáslánc sem maradt érintetlen, a műszaki fejlesztéseknek köszönhetően a Proace City hatótávolsága 50 kilométerrel nőtt, így már akár 330 kilométert is meg tud tenni egy töltéssel a WLTP szabvány szerint az 50 kWh-s akkupakkal. A 100 kW teljesítményű kisteherautó csomagtere 4,4 köbméternyi helyet, és 780 kilós teherbírást kínál.

A Proace ezzel szemben 6,6 köbméterrel, és 1400 kg teherbírással várja a vásárlóit, valamint ez a modell 75 kWh kapacitással is elérhető, így akár 350 kilométeres út is teljesíthető egy feltöltéssel.

Mindkét jármű 2024-ben válik elérhetővé.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.