PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 23. kedd

A Stellantis autógyártó csoporttal való 2012 óta tartó együttműködésének köszönhetően már a Toyota Professional kínálatában is találunk teljesen elektromos meghajtású haszongépjárműveket. A kis és közepes méretkategóriák után a japán autógyártó most a nagyobb tehergépjárművek piacát is megcélozza vadonatúj, Proace Max névre keresztelt modelljével.

Az újdonság dízeles és elektromos hajtással is elérhető lesz, utóbbi 200 kW teljesítménnyel és a 410 Nm-es nyomatékkal hozza az elektromos autókra jellemző sima, de dinamikus vezetési élményt, amely lehetővé teszi a Proace Max számára, hogy a legnehezebb munkákat is el tudja végezni. Akár 420 km-es (WTLP) hatótávjával pedig bátran ki lehet vele mozdulni akár az elővárosi környezetből is. A 110 kWh-s akkumulátor 150 kW-os gyorstöltő rendszerrel akár 55 perc alatt 80%-ra tölthető, így a hosszabb utakon minimálisra csökkenthető az állásidő. A jármű fedélzeti töltője akár 11 kW-os AC töltést is enged. A Proace Max kizárólag elsőkerék-hajtású változatban kapható.

A méretet tekintve azonban jóval nagyobb választék várja a vásárlókat. Összesen hat különböző méret áll rendelkezésre, kétféle, 3450 mm-es és 4035 mm-es tengelytávval, három különböző hosszban (5413 mm, 5998 mm és 6363 mm) és három magasságban (2254 mm, 2524 mm és 2764 mm). Ezek a kombinációk tágas, 10 m³ és 17 m³ közötti rakteret kínálnak, amely elég nagy ahhoz, hogy kényelmesen elférjen öt euroraklap.

A teljes furgon kialakítás mellett az autó többféle konfigurációkban is elérhető, beleértve a Crew Cab opciókat is, amelyekben egy második üléssor növeli hétre az ülések számát.

A jármű tömege 3500 kg vagy 4250 kg között változik a konfigurációtól függően, és akár 1500 kg hasznos teherbírásával és 2400 kg vontatási képességével kategóriájának egyik legjobbja. A be- és kirakodást teljes magasságú ajtók és praktikus, 1562 mm széles és akár 2030 mm magas négyzet alakú nyílás segíti alacsony küszöbbel a könnyű hozzáférés érdekében. A Toyotán most először 270 fokban nyílnak az ajtók, maximalizálva a járdaszegély rakodóterét és az utastérbe való bejutást, míg az oldalsó tolóajtó 1,25 m-re nyílik, ami elég széles az euroraklap berakásához.

A Proace Max 2024-ben válik elérhetővé, és Lengyelországban, valamint Olaszországban is gyártásba megy.

A Proace Max bevezetésével párhuzamosan a Proace-család másik két tagja, a Proace és a Proace City, valamint ezek személyszállító Verso változatai is megújulnak. A látványos külsőleges átalakuláson túl a hajtáslánc sem maradt érintetlen, a műszaki fejlesztéseknek köszönhetően a Proace City hatótávolsága 50 kilométerrel nőtt, így már akár 330 kilométert is meg tud tenni egy töltéssel a WLTP szabvány szerint az 50 kWh-s akkupakkal. A 100 kW teljesítményű kisteherautó csomagtere 4,4 köbméternyi helyet, és 780 kilós teherbírást kínál.

A Proace ezzel szemben 6,6 köbméterrel, és 1400 kg teherbírással várja a vásárlóit, valamint ez a modell 75 kWh kapacitással is elérhető, így akár 350 kilométeres út is teljesíthető egy feltöltéssel.

Mindkét jármű 2024-ben válik elérhetővé.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.