Logo
Hol vannak a csodaakkumulátoros villanyautók?
‌
‌

Hol vannak a csodaakkumulátoros villanyautók?

Hol vannak a percek alatt feltölthető csodaakkumulátoros elektromos autók? A nagy akkutechnológiai felfedezéseknek köszönhető, hogy ismét egy 1000 km hatótávú villanyautót mutattak be, vagy pedig az igazi áttörésektől még mindig évekre, évtizedekre vagyunk? Szerencsére nem mindenki szeretne egy töltéssel két országhatárt is átlépni, ezért tarolhatott akkorát Romániában a Dacia Spring. Amerikában a támogatási rendszert próbálják megreformálni, Berlinben pedig egy villanyautógyárat próbálnak végre elindítani, ám egyik próbálkozás sem zökkenőmentes. Mi pedig megnéztük, hogyan kellene átalakítani a forgalmi engedélyt a villanyautók terjedésével, és azt a kérdést is körbejártuk: hova érdemes napelemeket telepíteni?

‌

A hét kedvenc olvasnivalója

2021_07_27_uj_gyarak_tesla_giga_berlin_outside

Hiába vártuk, idén ez már nem fog összejönni. Sokáig úgy tűnt, hogy még az idén megkaphat minden engedélyt a Tesla európai gyára, és elindulhat a termelés, ám a folyamat ismét megakadt, így szinte biztos, hogy jövő évre csúszik az indulás. Íme a legfrissebb hírek Berlinből.

‌
‌

A hét kedvenc videója

2021-12-23_tesla_fa_baleset_video_hirlevel_01

Lesből csapott le egy fa egy Teslára és utasaira. Videó is készült arról a balesetről, amikor egy jókora faág egyenesen egy Tesla tetejére csapódott. Az utasok és a zuhanó tömeg között pedig mindössze egy panorámás üvegtető jelentett védelmet.

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

2021-12-12_volkswagen_id4_14

Leteszteltük a Volkswagen első elektromos SUV-ját. Előítéletekkel szálltunk be a Volkswagen ID.4 tesztautónkba, de rengeteg kellemes meglepetést tartogatott számunkra. Itt írtuk le, miért szerettük meg ennyire a németek elektromos szabadidő-autóját.

‌
‌

official_tesla_megapack_04

Magyarországra jön a Tesla Megapack. Hazánkban is épül energiatároló rendszer a Tesla akkumulátorából. Mutatjuk, mekkora teljesítményű berendezés készül Százhalombattán.

‌
‌

2021_10_29_factorial_szilardtest_akku_40-ah

Megálltunk a fejlődésben? Mi történt a hihetetlen akkutechnológiai áttörésekkel? Hol vannak a pár perces töltést és 1000 km hatótávot ígérő szilárdtest akkumulátorok? Mindvégig hazugság volt az egész, vagy egy normális ütemterv szerint történik minden?

‌
‌

Nissan e-NV200

Távozik a Nissan villanyautója. Legurultak a legutolsó darabok az elektromos meghajtású városi áruszállításban úttörőnek számító Nissan e-NV200-as kisteherautóból. Szerencsére nem marad sokáig utód nélkül.

‌
‌

2021_03_11_dacia_spring_45

Belekóstoltak a villanyautózásba a románok. Megkezdődött a Dacia Spring kiszállítása a szomszédunknál, mely nem csak a legkelendőbb elektromos autó lett az országban, hanem az egész autópiac legnagyobb számban eladott modellje meghajtástól függetlenül.

‌
‌

2021-12-18_autopalya_napelem_02

Zajvédő napelemfal, vagy hótartó napelemtető? Számos nemzetközi példa mutatja, hogyan lehet az úthálózatot is bevonni az energiatermelésbe. De valóban megéri az autópályákat napelemekkel lefedni, vagy esetleg más megoldást érdemes választani a napenergia hasznosítására?

‌
‌

2021-05-20_joe_biden_ford_f-150_lightning_01

Az utolsó pillanatban omlott össze a kártyavár. Jelentős reform küszöbén áll az amerikai villanyautós támogatási rendszer, ám most úgy tűnik, hogy jó ideig nem fogja tudni megvalósítani elképzeléseit Joe Biden.

‌
‌

2021_12_19_nio_et5_06

1000 km-nél kezdődik a csoda. Ezen a héten is bemutattak Kínában egy elképesztő hatótávolságú elektromos autót. A csinos ET5 szedán ráadásul egy olyan gyártó terméke, amely már Európában is árul villanyautókat.

‌
‌

2020_02_15_agyugolyo_gyor_zoe_tesla

Megéri most használt autót venni? Csökken a kínálat, miközben az árak kúsznak felfelé. És ezen a helyzeten a forint-euró árfolyama sem segít. Mutatjuk, mekkora drágulás jellemző az autópiacon.

‌
‌

2021_12_17_milyen_zabot_eszik_az_autod_02

Elveszünk az adatok katyvaszában. A forgalmi engedélyből sok adat kiderül autónkról, de egész más a helyzet, ha villanyautót vezetünk. Megnéztük, milyen paramétereket lehetne elhagyni, és miket kellene beépíteni a forgalmi engedélybe, ám van egy kis bökkenő: néhány adatot még maga a gyártó sem árul el.

‌
‌
‌
Megosztás a következővel: TwitterMegosztás a következővel: Facebook
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌