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
auto
2024. 07. 27. szombat

Már megint egy 1000 km hatótávú villanyautó: NIO ET5

December 18-án a NIO napon leleplezték a kínai gyártó újdonságát, az ET5 modellt, amely nem kevesebb, mint 1000 km megtételére képes egy feltöltéssel, igaz ezt a CLTC szabvány szerint mérték.

Nemrégiben már beszámoltunk egy 1000 km hatótávolságú elektromos autóról, a GAC Aion LX V leleplezésekor azonban sok olvasónk legyintett, ilyen csak Kínában van. Erre most jön a NIO, és ők is 1000 kilométeres hatótávot ígérnek. Persze a NIO szintén kínai gyártó, azonban épp megvetni készül a lábát kontinensünkön, annyira, hogy a Volkswagennel közösen számítják a CO2 kibocsátását, Norvégiában pedig már akku cserélő állomásuk is működik – ugyanis a NIO a villámgyors töltés helyett a váltott lovakra tette a voksot.

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

A tegnap leleplezett ET5 modellt a Tesla Model 3 versenytársának szánják. Kínában kb. 13,5 millió forinttól indul az ára, és nem csak szép az autó, műszaki tartalmát tekintve is lenyűgöző.

A belső hangulatról az 1,28 négyzetméteres napfénytető gondoskodik, melynek bevonata a bejövő UV sugárzás 99,9%-át kiszűri, kívülről pedig a karosszériába integrált LED első fényszórók és látványos LED hátsó lámpák, a keret nélküli ablakok teszik látványossá az autót, a komfortot növeli az önműködő, lágy ajtózárás, a kedvező légellenálláshoz pedig hozzájárulnak a ma már egyre inkább megszokottnak számító karosszériába süllyesztett kilincsek is.

Remek hír, hogy a modell nem csak a szürke három árnyalatában rendelhető a fekete és a fehér közötti skálán, hanem egészen élénk színek is megjelennek a 9 színből álló palettán, például napsárga, de első csók fantázianéven kínált rózsaszínt is választhatunk. A bátor színválasztás belül is velünk marad, így terrakotta vagy halványlila kárpitozást is választhatunk a konzervatívabb szürke, fekete vagy homokbarna helyett, és még a belső hangulatvilágítás színe is 256 színárnyalatból választható.

This slideshow requires JavaScript.

A középső képernyő 12,8 hüvelykes AMOLED kijelzőjének felbontása 1728×1888 pixel, ultramagas kontrasztaránnyal. A NOMI névre keresztelt asszisztensük állítólag nem csak okos, de még vicces is. A sportos ülések a fűtés mellett szellőztetéssel is rendelhetők.

Az 1000 km-es hatótáv mellett a dinamizmus sem rossz. Az ET5 meghajtásáról két állandó mágneses villanymotor gondoskodik (elől 150 kW, hátul 210 kW), a 360 kW (489 Le) összteljesítményű, 700 Nm nyomatékkal rendelkező hajtásrendszer 4,3 másodperces 0-100 km/h gyorsulást ígér. A saját fejlesztésű 4 dugattyús fékek pedig 100 km/h sebességről 33,9 méteres távon tudják megállítani az autót. A kezelhetőségre minden bizonnyal jótékony hatással van az 50-50%-os súlyelosztás valamint az 5 lengőkaros sportfutómű.

Számos autóban választhatunk 3-4 vezetési módból, az ECO+ és a Sport végletek között, a NIO azonban itt is többet, összesen 8 üzemmódot kínál. A szokásos Sport, Sport+, Komfort, ECO mellett külön módot választhatunk havas vagy nedves útra, sőt homokra, és ha ez még mindig nem lenne elég valakinek, van egy egyéni mód is.

Ti mit gondoltok, a kínai gyártók letarolják néhány év alatt az európai vagy az amerikai autópiacot?

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.