Drága, de nem lehetetlen. ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­
Villanyautósok.hu
Napelemeket a földre és a Földön kívülre
‌
‌

Napelemeket a földre és a Földön kívülre

Valaki félti a termőföldjét, más tárt karokkal várja a napelemeket a gazdaságába, de vannak olyankok is akik, szó szerint földtől elrugaszkodott ötletekkel állnak elő a napenergia hasznosításához. Bizonytalanná vált a Tesla töltőhálózatának jövője, és a Samsung SDI gödi akkugyára is bajban van. Leteszteltük az új Model Y-t, és azt is megmutattuk, mennyivel töltünk drágábban, mint szomszédaink.

‌

A hét kedvenc olvasnivalója

2023_11_22_tesla_szerviz_kijev_08

Ezek a legnagyobb pénznyelők. Az autó vételárán felül brutális összegek mehetnek el a karbantartásra és szervizelésre az évek során. Egy kutatás valós adatokkal mutatja be az egyes márkák közötti különbségeket, amiből kiderül az igazság a villanyautók fenntartási költségeiről.

‌
‌

A hét kedvenc videója

2024-02-08_xiaomi_su7_03

Mindenki látni akarja. Hatalmas tömeg gyűlt össze a Xiaomi standjánál és több órás várakozásra kellett számítaniuk azoknak, akik közelről is meg szerették volna nézni a gyártó elektromos autóját a Pekingi Autószalonon. Videón, mekkora az érdeklődés az SU7-re.

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

2024-04-27_byd_ocean-m_06

Újak és megújultak. A héten még több, a Pekingi Autószalonon debütáló újdonságról számoltunk be. A BMW sportkupéja megkapta első frissítését, a kínai Zeekr tágas villanyautók új sorozatát tervezi piacra dobni, a BYD egy sportos tanulmánnyal állt elő, a Mazda pedig elegáns szedánnal és SUV-vel hódítaná meg a piacot.

‌
‌

2024-04-29_Polestar_StoreDot_01

Sikeres volt a vizsga. Élesben is bizonyított a StoreDot ígéretes, szupergyorsan tölthető akkumulátora. Akár 10 perc alatt is fel lehet tölteni egy olyan elektromos szedán aksiját, amit ezzel a technológiával szereltek fel.

‌
‌

official_tesla_cybertruck_2023_nov_07

Európai turné. Az önvezető rendszerét egyelőre csak a hatóságoknak mutatta meg a Tesla Európában, a Cybertruckot azonban idén nyáron bárki megnézheti, csupán egy regisztráció kell hozzá. Ráadásul még csak messzire sem kell menni, ugyanis Budapesten is megfordul az acélszörny.

‌
‌

2024-04-19_tesla_model_y_lr_rwd_09

Frissen a gyárból. A tavalyi év legkelendőbb elektromos autójából új változat jelent meg, amit Magyarországon mi tesztelhettünk le elsőként. A nagy akkuval a modell eddigi legnagyobb hatótávját kapjuk, cserébe viszont ugrik az első kerekek hajtása. Íme a Tesla Model Y Long Range RWD.

‌
‌

2019_10_11_Samsung_god_bovites_01

Azonnali leállás szükséges. Újabb fordulat történt a gödi akkumulátorgyár ügyében, a többszöri súlyos környezetszennyezés után ugyanis a bíróság hatályon kívül helyezte az üzem környezethasználati engedélyét. A döntés kihat az Samsung SDI létesítményének bővítésére is.

‌
‌

2021-08-01_mol_plugee_vecses_alacskai_05

Árcsökkentés parancsra. A magyar kormány felszólította a hazai üzemanyag-forgalmazókat áraik csökkentésére, az áram azonban kimaradt az üzemanyagok listájából. Pedig a régiónkban a töltés díjával sem állunk fényesen: összeszedtük, mennyivel kerül többe a magyaroknak villanyautót tölteni, mint a környező országok lakóinak.

‌
‌

agrivoltaica

Napelemet a termőföldre? Kutatók megkérdezték a német gazdákat, hajlandók lennének-e agrofotovoltaikus rendszert telepíteni saját gazdaságukba. Mutatjuk, milyen válaszok érkeztek, és milyen előnyök és hátrányok befolyásolták a döntésüket.

‌
‌

2023-07-04_tesla_supercharger_berlin_euref_05

Oda a lendületnek. A töltőhálózatért felelős csapatának nagy részét is elküldte a Tesla a múlt héten bejelentett gigantikus leépítés alatt. Az autógyártó azt ígéri, hogy a Supercharger-hálózat fejlődése nem áll le, ám egy elbocsátott alkalmazott szerint komoly problémákra kell számítani.

‌
‌

2024_04_23_modelx_utanfuto

Hiányos adatokból pontos végeredmény. A Tesla navigációs rendszere legendásan pontosan tervez a fogyasztással és az érkezéskor várható töltöttséggel. De mi van akkor, ha egy utánfutót kapcsolunk fel hátulra, amiről az autó semmit sem tud? Leteszteltük, mennyire megbízható a számítás.

‌
‌

photography of Astronaut beside satellite by NASA (@nasa)

Energia az űrből. A felhőzet és a Föld forgása miatt a napsugárzás nem képes szünetmentesen, zavartalanul elérni napelemeinket. Mi erre a megoldás? Vigyük közelebb őket a Naphoz! Az Európai Űrügynökség egy koncepciót vizsgál, amivel akár zsinóráramot is lehetne termelni napenergiával.

‌
‌
‌
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌