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 A pekingi Auto China 2024 rendezvényen hivatalosan is bemutatkozott a Zeekr ötödik elektromos autómodellje, a MIX, amely egy vadonatúj műszaki alapot vezet be a kínai autómárka kínálatába. A Geely autógyártó csoport részeként működő vállalat több mint 7 milliárd jüant, átszámítva körülbelül 356 milliárd forintot invesztált az úgynevezett SEA-M padlólemez kifejlesztésébe, amely a konszern márkái által széleskörűen használt SEA (Sustainable Experience Architecture) továbbfejlesztett változata. Az architektúrát különösen tágas utastér kialakításához tervezték, és egy egész sorozatnyi modell épül majd rá, családi villanyautóktól kezdve a robottaxikon át a logisztikában használt kereskedelmi járművekig. A MIX az első modell ezen az új platformon, s 4688 mm-es hosszával, 1995 mm-es szélességével, 1755 mm-es magasságával, 3008 mm-es tengelytávolságával, valamint ötszemélyes utasterével nagyjából a Volkswagen ID. Buzz méreteiben gondolkodó egyterűk vásárlóit célozza meg. Az utastér egyébként 6,3 négyzetméteres területű, a Zeekr elmondása szerint a legnagyobb a kategóriában. A gyártó azt is hozzátette, hogy a MIX a világ első sorozatgyártású modellje, mely akár 270°-kal elektronikusan elforgatható első ülésekkel büszkélkedhet. A helyi sajtó beszámolói szerint a belső tágasság ellenére az autó rendkívül könnyen manőverezhető, fordulóköre állítólag kisebb, mint 10 méter, így kevesebb helyre van szüksége a megforduláshoz, mint például a Volkswagen kisbuszának. A pontos irányításért steer-by-wire kormányrendszer felel, de az autót a teljes önvezetésre is felkészítették. A modell értékesítéséről egyelőre nem árult el részleteket a Zeekr, de úgy tudni, hogy a MIX idővel Európában is megjelenik. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!