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 EZ-6 néven mutatkozott be a Pekingi Autószalonon a Mazda legújabb elektromosított személyautója, amely az első modell lesz a japán autógyártó új terméksorozatában a kínai autópiacon. A Mazda úgynevezett KODO-Soul of Motion formavilágát viselő, elegáns megjelenésű EZ-6 a Kína legrégebbi autógyártójával, a Changannal való együttműködés gyümölcse, és úgy tudni, hogy az autó műszaki alapja is a kínai partnertől származik. Az EZ-6 a Changan NEV (New Energy Vehicle, azaz környezetkímélő hajtású) járművekre specializálódott márkája alatt futó szedán, a Deepal SL03 nagyon közeli leszármazottja, de a Mazda tervezői gondosan ügyeltek rá, hogy az elkerülhetetlennél jobban még véletlenül se hasonlítson egymásra a két autó. Az EZ-6 4921mm hosszú, 1890mm széles, és 1485 mm magas, utasterében öt személy számára van ülőhely, meghajtását pedig a hátsó tengely végzi. A Mazda közleményéből az is kiderül, hogy az EZ-6 kétféle hajtásrendszerrel kerül gyártásba, melyből az egyik teljesen elektromos, a másik pedig plug-in hibrid lesz, bár sajtóbeszámolók hozzáteszik, hogy ez alatt sokkal inkább a Deepal szedánjában is használt hatótávnövelős rendszert kell érteni, aminél a benzinmotor pusztán az akkumulátor töltésére szolgál. Villanyautóként a jármű körülbelül 600 kilométer hatótávval rendelkezik majd a kínai CLTC szabvány szerint, a hibrid rendszerrel pedig akár 1000 kilométert is megtehet az aksi külső forrásból történő töltése nélkül. Az autószalonon a Mazda egy másik modellt is bemutatott, az Arata tanulmányt, amelynek gyártásra érett változata 2025 előtt jelenhet meg a piacon. Az EZ-6 még idén megjelenik Kínában, exportról szóló tervekről viszont egyelőre nem tudni. A Changan azonban tavaly év végén bejelentette, hogy Európában is értékesítené a Deepal márkájának modelljeit. Kína legrégebbi autógyártója is villanyautókat hozna Európába Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!