De vajon jóllaknak vele? ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­
Villanyautósok.hu
E-benzinnel etetjük a népet
‌
‌

E-benzinnel etetjük a népet

Megszavazta az Európai Unió, hogy 2035-re nullára kell csökkenteni az új autók széndioxid-kibocsátását, ám egy engedmény miatt ezután is lehet majd belsőégésű motoros autókat árulni. De hol tart most az autópiac? Megnéztük, milyen tempóban váltják le a villanyautók a szennyezőket Európa egyes országaiban. Tovább bővült a töltőhálózat, egy fontos helyszínen nyílt meg az Ionity új állomása, de nem mindenhol örülnek a töltőoszlopoknak. Megkérdeztük a szakértőket, hogyan viselkedne az önvezető autó egy porviharban, és az ismert dél-koreai autómárka teljes megújulásáról is beszámoltunk.

‌

A hét kedvenc olvasnivalója

2022-01-27_ssangyong_e-korando_03

Ez a márka már a múlté. Új tulajdonossal, új néven folytatja az évekig pénzügyi problémákkal küzdő dél-koreai autómárka, amelynek modelljeit Magyarországon is forgalmazzák. A jövőben ráadásul a hagyományos autógyártásról villanyautók és szoftverek fejlesztésére fognak fókuszálni.

‌
‌

A hét kedvenc videója

2023_03_28_durva_balesetet_orokitett_meg

Horror a levegőben - autóval. Félelmetes balesetet rögzített egy Tesla fedélzeti kamerája az autópályán: egy elszabadult kerék a levegőbe röpített egy kisautót. Túl lehet élni egy ekkora bukfencet?

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

2023-03-29_aimotive_pongracz_gabor_interview_still

Vakon rohanunk a vesztünkbe. Március 11-én brutális tömegkarambol történt hazánkban, amiben hibás emberi döntések is szerepet játszottak. Elkerülhető lett volna a baleset, ha az autókat gép irányítja? Szakértő segítségével elemeztük a kérdést.

‌
‌

2023_03_28_kia_ev9_07

Nincs több titok. Megtartotta az EV9 premierjét a Kia, így a dizájnfilozófián kívül a praktikusabb információkra is fény derült. Két akkuméretben, kiemelkedő vontatási kapacitással, és utólag megvásárolható plusz nyomatékkal érkezik a csak elektromosként kapható modell.

‌
‌

2023-03-20_citroen_e-c4_x_32

Még sokáig szagolni fogjuk. A havi zöld rendszámos adatokból tudjuk, hogy gyorsan nő a villanyautók száma hazánkban, de mit jelent ez a szennyező autóflotta lecserélése szempontjából? Gyorsabban szabadulunk meg a hagyományos járművektől, mint a régió, vagy az EU más országai? Lássuk a statisztikát!

‌
‌

official_wuling_binguo_03

Irigykedünk. Az apró és meglehetősen törékenynek tűnő kínai villanyautókban általában az alacsony árukon kívül nincs túl sok csábító európai szemmel nézve. A legújabb kisautó azonban más, mint a többi: divatos külső, élhető méretek, Dacia-szintű tudás, mindez pofátlanul olcsón.

‌
‌

2023_03_28_epp_most_lovi_magat_labon_03

Csodaüzemanyagban a jövő? Pont került a régóta tartó huzavona végére, 2035-től már csak zéró CO2-kibocsátású személy- és kisteherautók kerülhetnek forgalomba az EU területén, ám az utolsó pillanatban történt egy igencsak lényeges csavar. Mennyire lassíthatja ez az elektromos átállást?

‌
‌

2021-01-25_ubitricity_lampaoszlop_tolto_02

Vissza a feladónak. Az elektromos autók töltése gyakran vezet konfliktusokhoz, legyen szó akár a töltés nélküli töltőfoglalásról, vagy az ablakból kilógatott kábelekről. Egy német utcában most a helyi önkormányzattal gyűlt meg a baja a lakosságnak, akik nem örültek a meglepetés töltőoszlopoknak.

‌
‌

2023_03_28_tesla_ajanlas_06

Szájhagyomány útján. Újraindult a Tesla ajánlási programja, ismét krediteket zsebelhetnek be azok a vásárlók, akiknek ajánlási kódját felhasználja egy másik vásárló. A program hazánkban is elérhető, mutatjuk, milyen feltételekre kell odafigyelni, és mit lehet nyerni rajta.

‌
‌

2023_03_27_ionity_parndorf_05

Egy gyors bevásárlás is belefér. Gyakran utazol Budapest és Bécs között villanyautóval? Megnyílt az Ionity legújabb töltőállomása, amely nemcsak remek helyen található, hanem egyéb előnyei is vannak a környéken telepített másik Ionity állomással szemben.

‌
‌

2022-03-23_roller_01

Így változik a KRESZ. Kelljen bukósisak? Legyen előfeltétel a vizsga? Az elektromos rollerezés szabályozása régóta esedékes, de hamarosan rendeződhet ezen járművek jogi helyzete. Összefoglaltuk, milyen változtatásokra számíthatunk, azonban számos más probléma megoldatlan marad.

‌
‌

2023_03_27_minusz_40_fokban_02

Kanadai kaland. Mennyire megbízható társ egy villanyautó ott, ahol nincs kiépített töltőhálózat, a hőmérséklet pedig akár -40°C fok alá is süllyedhet? Egy teslás nekivágott a több mint 7300 kilométeres útnak, és elmesélte, hogyan tudta megoldani autójának töltését.

‌
‌
‌
Megosztás a következővel: TwitterMegosztás a következővel: Facebook
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌