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
auto
2024. 04. 24. szerda

Súlyos pénzügyi problémák miatt sokáig bizonytalan volt a Ssangyong jövője, ám a tavalyi tulajdonosváltással – most úgy tűnik – sikerült újra talpra állni. A hazánkban is forgalmazott dél-koreai autómárka KG Mobility néven folytatja működését.

A Ssangyong közel egy évtizeden keresztül okozott fejfájást gyenge pénzügyi eredményei miatt az indiai Mahindra csoportnak, mígnem 2020-ban az anyavállalat leállított minden fejlesztést, és a márka eladása mellett döntött. Akadt is rá jelentkező egy szintén koreai haszongépjármű-gyártó személyében, ám az üzlet végül meghiúsult, miután 2022 elején az Edison Motors nem teljesítette a tranzakciót határidőre. Nem sokkal később azonban már komolyabb mentőöv is érkezett a Ssangyong számára: a KG Group dél-koreai konglomerátum megvásárolta átszámítva mintegy 262 milliárd forintért. Az új tulajdonos azonban most mindent tiszta lappal szeretne újrakezdeni.

A csoport vezérigazgatója, Kwak Jea-sun elmondta, hogy a névváltás egy fájó, ám szükséges lépés, hiszen a mintegy 35 éves Ssangyong névhez a jó emlékek mellett rossz imázs is tartozik. Ez ráadásul csupán az első megálló a teljes átalakulás felé vezető úton, merthogy új logó, új arculat, és új üzletágak is következnek. Ez utóbbi kiemelten fontos, ugyanis az immár KG néven futó márka hagyományos autógyártóból olyan mobilitási céggé szeretne változni, amelynek fő tevékenységi köre az elektromos és önvezető autók fejlesztése és gyártása.

Indul a Ssangyong elektromos autójának európai forgalmazása

A vállalat szóvivője úgy fogalmazott: „Azáltal, hogy a jövő járműveinek tervezésére és fejlesztésére összpontosítunk, és olyan új technológiákat alkalmazunk, mint például a dedikált elektromos platformok, szoftver alapú és autonóm járművek, mesterséges intelligencia stb., a vállalat valóban elfogadja a változást, és növekedni és fejlődni fogunk büszke és megbecsült jövőbeli autóipari mobilitási partnerként.”

Konkrét projektekről egyelőre nem tett említést a cég.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.