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
auto

Újabb olcsó, cuki kisautóval álltak elő a kínaiak

elektromos autó
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

A SAIC-GM-Wuling kínai autógyártó vegyesvállalat talán ismerős lehet olvasóink számára, ők gyártják ugyanis a Wuling Hongguang Mini EV-t, amely évekig az egyik legnépszerűbb villanyautó volt Kínában, és főleg olcsóságával hívta fel magára a figyelmet.

Az új modell, amit most bemutattak szintén olcsó, és szintén pici, de európai szemmel nézve sokkal tetszetősebb és élhetőbb méretű.

A következő apró-nagy dobás

Az új, 3,95 méter hosszú, 1,71 méter széles és 1,58 méter magas Wuling Binguo jó egy méterrel hosszabb, és több mint 20 centivel szélesebb, mint a Mini EV, és hivatalosan az A0 méretkategóriába tartozik.

Akkora, mint egy Clio, vagy egy pár évvel ezelőtti Polo, és Kínában csak 3-4 millió forintba kerül.

Ennél biztosan jóval többe kerülne, ha elhoznák Európába, de még másfélszer ennyiért is érdekes modellnek tűnik.

Wuling Binguo

A kisautót kétfajta motorral szerelik, az alapváltozat 30 kW (40 LE), de az erősebb kiadás 50 kW-os hajtóművet kapott, ami már majdnem 70 lóerőt jelent. Az akkumulátorválaszték is kétféle, a kisebb motorhoz 17,9, a nagyobbhoz 31,9 kWh jár, amelyekkel a kínai CLTC szabvány szerint 203 és 333 km hatótáv várható. A nagyobb akkut 30-ról 80 százalékra 35 perc feltölteni egy villámtöltőn.

Nyilván, ezek nem kiemelkedő adatok, főleg, hogy a CLTC szabvány rendkívül nagylelkű, de azért egy 280 kilométeres WLTP adatot kinéznék a nagyobb akkus kiadásból.

Wuling Binguo

A Binguo teljesítményben és hatótávban a Dacia Spring adatait tudja, de annál jó 20 centivel hosszabb, tágasabb, a dizájn pedig a román márka autójánál fiatalosabb és prémiumabb érzetet kelt. Azonban mivel a GM már kivonult Európából, a Wuling pedig sosem volt jelen, így csak a vegyesvállalat harmadik tulajdonosától, a SAIC-tól várhatnánk, hogy akár MG színekben, de behozza a kisautót Európába.

Wuling Binguo

Szerintünk, reális áron, lenne rá igény.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.