De még ez sem elég gyors. ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­
Villanyautósok.hu
Gyorsabban fut le az elektromos átállás, mint gondoltuk
‌
‌

Gyorsabban fut le az elektromos átállás, mint gondoltuk

Megéri tovább fejleszteni és értékesíteni a hagyományos autókat? Többek között erről is esett szó legutóbbi interjúnkon, ahol az e-mobilitás magyar kilátásait is megvitattuk. Leszállította első elektromos SUV-ját a Fisker, mégsem örülhetnek a befektetők, de úgy tűnik, hogy a szoftverproblémákkal a nagyok sem tudnak mit kezdeni. Jön a második magyar Tesla-szerviz, gyárat épít nálunk a Magna, és kipróbáltuk, mennyire fér el a család az Opel kisbuszában.  

‌

A hét kedvenc olvasnivalója

2023_05_12_dacia_sprng_tuz_romania_02

A fütyülő aksi sosem jó jel. Porig égett egy Dacia Spring típusú elektromos autó Romániában. Az alig másfél éves jármű menet közben kezdett füstölni, majd lángra kapott, és már a tűzoltók sem tudták megmenteni. A villanyautóban gyerekek is ültek.

‌
‌

A hét kedvenc videója

model_s_track_01

Hétmillió forintos pályacsomag. Megérkezett a versenycsomag a Tesla Model S Plaidhez, ami speciális felszereltséggel, 322 km/h-s végsebességgel, és még brutálisabb gyorsulással ruházza fel az autót. Youtuberek kivitték a pályára a felturbózott villanyautót, és videóban számoltak be az élményeikről.

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

2023_04_20_tesla_szerviz_budapest

Hamarosan még több jöhet. Újabb magyarországi helyszínen nyit kereskedést és szervizt a Tesla, így végre nem csupán Budapestre lehet majd vinni a meghibásodott autókat vidékről. Mutatjuk, hol létesül a második hazai Tesla-szalon, és azt is, hol lehet jelentkezni a meghirdetett pozíciókra.

‌
‌

2023-05-14_magna-vecses

Munkahely 300 főnek. Újabb komoly autóipari beruházás érkezik Magyarországra, most a világ legnagyobb beszállítói közé tartozó Magna épít karosszériagyártó létesítményt hazánkban. Hogy hol létesül a 19 milliárd forintos létesítmény, és mely márkák lesznek az ügyfelei, arról itt írtunk.

‌
‌

2023_04_24_opel_zafira-e_life_03

Méretes hétszemélyes. Jó választás az Opel Zafira-e Life annak, aki rendszeresen nagy társaságban utazik, vagy elég lehet egy elektromos Opel Combo is? Kipróbáltuk a németek hatalmas kisbuszát, megnéztük, mennyire könnyű leparkolni, megpakolni, és azt is elmeséltük, hogyan tréfált meg a legelső töltés.

‌
‌

official_alpine_a290_beta_10

Itt két anyós is elfér. A290_ß néven mutatkozott be az Alpine elektromos tanulmányautója, amely a márka 2024-ben érkező, legelső sorozatgyártású modelljét vetíti előre. Ismerős forma sportos megközelítésben, és rendkívül egyedi megoldásokkal tarkítva – ilyen egy igazán vagány kisautó.

‌
‌

2022-02-28_fisker_ocean_01

Nehéz kezdet. Megkezdődött a Fisker Ocean kiszállítása, ám már most komoly problémákra derült fény az elektromos SUV kapcsán. Az Ocean fontos modell Henrik Fisker új villanyautós cége számára, és már egy új változat fejlesztése is folyamatban van, de vajon sikerül kijavítani a hibákat?

‌
‌

2023-05-04_alpesi_naperomu

Rekord pályázó, növekvő kihívások. Átszámítva körülbelül 119,6 milliárd forintot kapnak napelem és energiatárolók vásárlásához a sikeresen pályázók Ausztriában, ahol a kormány a napelemrendszerek áfájának eltörlését is tervezi. Eközben Csehországban is drámai fellendülés várható a napelempiacon.

‌
‌

2023-05_04_rimac_energy_01

Felpörög a zágrábi kampusz. Beszáll az energiatároló rendszerek üzletébe a szuperautóiról is elektromos hajtásláncairól ismert horvát vállalatcsoport, a Rimac Group. A Rimac Energy néven létrehozott új divízió ígéretes tervekkel mutatkozott be.  

‌
‌

2021-09-09_hyundai_ioniq5_villamteszt_41

Okosabb útvonaltervezés. Rendkívül fontos funkció érkezik az elektromos Hyundai és Kia modellek navigációjába, amely megkönnyíti a villanyautósok életét a hosszabb utazások során. Az Amerikában már elérhető frissítés leveszi a tervezés terhát a sofőr válláról, így a lemerülésen sem kell annyira aggódni.

‌
‌

2304041702a

Technológiai váltás: aki kimarad, lemarad. Gyorsabb az elektromos átállás, mint évekkel ezelőtt vártuk, és az ebben rejlő üzleti lehetőséget már a nagy autógyártók is felismerték. De milyen szerep jut hazánknak az e-mobilitásban? Jó nekünk, hogy akkugyártó nagyhatalom leszünk? A Cambridge Econometrics szakértőjével beszélgettünk.

‌
‌

2022-07-12_vw_szoftver_01

Veszélyben a szoftverközpont. Továbbra sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket a Volkswagen Csoport szoftverfejlesztésre létrehozott leányvállalata, a Cariad. Sőt, egyre duzzad az elégedetlenség a vállalatcsoporton belül, így most drasztikus lépésre szánta el magát a vezérigazgató.

‌
‌
‌
Megosztás a következővel: TwitterMegosztás a következővel: Facebook
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌