Tavaly a Rimac egy átfogó struktúraváltáson esett át, amelynek eredményeképp a hipersportautók fejlesztésével, gyártásával, és értékesítésével foglalkozó Bugatti Rimac, valamint a magas teljesítményű akkumulátorrendszerekre, elektromos meghajtó egységekre, és más alkatrészekre szakosodott Rimac Technology külön egységbe szerveződött. Most egy újabb változást jelentett be a horvát autógyártó: elindította a Rimac Energy divíziót. Megtörtént a sorsdöntő átalakulás a horvátok autógyártójánál 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 A Rimac Technology-n belül alapított energetikai üzletággal a csapat az akkumulátoros energiatároló rendszerek piacára kíván betörni, felhasználva a cégnél eddig felhalmozott tervezési szakértelmet és mérnöki filozófiát. Az immár 18 hónapja a háttérben építgetett, jelenleg 60 alkalmazottból álló új vállalati egység egy új akkumulátorarchitektúrát hozott létre, amely akár 50%-kal képes csökkenteni a hatékonysági veszteségeket, miközben akár 40%-kal is csökkentheti a rendszer lábnyomát a jelenlegi legkorszerűbb megoldásokhoz képest. A további technológiai előnyök közé tartozik a megnövekedett ciklusélettartam, a beépített redundancia a nagyobb rendelkezésre állás érdekében, valamint a versenyképes anyag- és telepítési költségek – írja közleményében a Rimac. Hogy mindez pontosan mit is jelent, azt később fogja részletezni a vállalat. Kezdetben a Rimac Energy nagyméretű kereskedelmi, ipari és közüzemi alkalmazásokhoz fog megoldásokat kínálni, valamint a villámgyors, megawattos teljesítményű töltéshez is készülnek akkumulátoros pufferes megoldások. A vállalat jelenleg több ügyfélprojekten is dolgozik, például tárgyalás alatt áll egy olyan kísérleti projekt kivitelezése egy vezető megújulóenergia-céggel, melyben akkumulátoros tárolási megoldásokat biztosítanának nap- és szélerőművek számára. Ezeket a kísérleti rendszereket várhatóan ez év végén gyártják le, és 2024-ben helyezik üzembe. A tömeggyártás 2025-ben indul a Rimac Campus területén, legalább 10 GWh-s tervezett éves gyártási kapacitással. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!