Még meg sem érkezett az új elektromos Renault 5, már láthatjuk is a sportváltozatát az Alpine jóvoltából. Lerántották a leplet az A290-esről. Érzelmi alapon Sok konkrétumot nem árult el a Renault sport márkája az új A290, pontosabban A290_ß modelljükről, amely a 2024-ben érkező kocsi tanulmány változata – ezért „ß”. Ha már az elnevezésnél tartunk, a betű és számkombináció nem véletlen, az „A” a márkára utal, a „2” a B-szegmensre, a „90” pedig a lifestyle termékvonalat jelöli a gyártó szerint. Magyarul ez a kategória az érzelmeket pengeti meg, és nem feltétlenül a praktikumról szól. A Sportos kisautó tehát egy tanulmány, bár kívül nem látunk semmi olyan őrültséget, amiről már előre látszik, hogy nem éri meg a sorozatgyártást. Talán a francia tricolorral díszített, szögletes közepű felnik furcsák csak, de ez beleférhet egy ilyen autónál. A 19-es felniken lévő gumikat egyébként a Michelin állítólag kifejezetten erre a modellre tervezte. Az autó belsejéhez érve azonban már rögtön feltűnik egy furcsaság, az ugyanis háromszemélyes, a vezetőülés és a kormány középen van. Hogy ez a versenyautókból kölcsönzött megoldás megéri-e a sorozatgyártást, afelől vannak kétségeink, de kétség kívül egyedi tőle az autó. De nem csak a sofőr pozíciója, a kezelőszervek is érdekesek, eddig ilyeneket is inkább a versenyautókon vagy a repülés világában láthattunk. A Forma 1-es kapcsolatot tovább erősíti az overtake, azaz előzés gomb a kormányon, ami 10 másodpercre extra teljesítményt ad. A premieren ott volt Pierre Gasly, az Alpine Forma-1-es pilótája is. Májusban láthatjuk az Alpine első villanyautóját Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!