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
auto
2024. 04. 28. vasárnap

Izmos kis méregzsák lett a Renault 5-ből

elektromos autó

Még meg sem érkezett az új elektromos Renault 5, már láthatjuk is a sportváltozatát az Alpine jóvoltából.

Lerántották a leplet az A290-esről.

Érzelmi alapon

Sok konkrétumot nem árult el a Renault sport márkája az új A290, pontosabban A290_ß modelljükről, amely a 2024-ben érkező kocsi tanulmány változata – ezért „ß”.

Ha már az elnevezésnél tartunk, a betű és számkombináció nem véletlen, az „A” a márkára utal, a „2” a B-szegmensre, a „90” pedig a lifestyle termékvonalat jelöli a gyártó szerint. Magyarul ez a kategória az érzelmeket pengeti meg, és nem feltétlenül a praktikumról szól.

A Sportos kisautó tehát egy tanulmány, bár kívül nem látunk semmi olyan őrültséget, amiről már előre látszik, hogy nem éri meg a sorozatgyártást.

Talán a francia tricolorral díszített, szögletes közepű felnik furcsák csak, de ez beleférhet egy ilyen autónál. A 19-es felniken lévő gumikat egyébként a Michelin állítólag kifejezetten erre a modellre tervezte.

Az autó belsejéhez érve azonban már rögtön feltűnik egy furcsaság, az ugyanis háromszemélyes, a vezetőülés és a kormány középen van.

Hogy ez a versenyautókból kölcsönzött megoldás megéri-e a sorozatgyártást, afelől vannak kétségeink, de kétség kívül egyedi tőle az autó.

De nem csak a sofőr pozíciója, a kezelőszervek is érdekesek, eddig ilyeneket is inkább a versenyautókon vagy a repülés világában láthattunk.

A Forma 1-es kapcsolatot tovább erősíti az overtake, azaz előzés gomb a kormányon, ami 10 másodpercre extra teljesítményt ad.

A premieren ott volt Pierre Gasly, az Alpine Forma-1-es pilótája is.

Májusban láthatjuk az Alpine első villanyautóját

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.