Jobb messziről elkerülni még a környékét is. ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­
Villanyautósok.hu
Itt aztán tényleg toxikus a munkahelyi légkör
‌
‌

Itt aztán tényleg toxikus a munkahelyi légkör

Döbbenetes légszennyezésért felelős a gödi Samsung-gyár, és több alkalmazott rákkeltő anyagoknak való kitettségét is megállapították, a környezetvédelmi és egészségügyi előírások súlyos áthágása azonban komolyabb következmények nélkül maradt. Utánanéztünk a rozsdás rozsdamentes acél történetének, elmentünk a Volkswagen elektromos kombijának premierjére, kipróbáltuk az új BYD-t, és abban is segítünk, mire érdemes figyelni, ha napelemes rendszert telepítettünk.

‌

A hét kedvenc olvasnivalója

2023-04-23_hiphi_y_01

Rezeg a léc. Nagy bajban van a rendkívül fejlett technológiájú és egyedi megjelenésű elektromos autóiról ismert HiPhi. A kínai autómárka az alkalmazottjait sem tudja kifizetni, és hat hónapra leállítja a gyártást. A nagyratörő európai terjeszkedés helyett a túlélésért folyik a küzdelem.

‌
‌

A hét kedvenc videója

2024-02-23_tesla_baleset_02

Három ütközött, egy csak nézte. Ritkán fordul elő, hogy egy közúti balesetet egyszerre négy autó kamerája is rögzít. Egy kaliforniai karambolban azonban négy teslás talált egymásra az autópályán, a felvételeknek köszönhetően pedig semmi sem marad rejtve a hatóságok elől.

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

2024-02-22_solar-kit_napelem_1

Ne bízd akárkire! Továbbra is pályázhat támogatásra a Napenergia Plusz Programban, aki napelemes rendszert szeretne, de a sikeres jelentkezés után jön a nagy kérdés: hogyan válasszunk rendszert és kivitelezőt? Cikkünkben bemutatjuk a legfontosabb tudnivalókat, aki pedig közvetlenül szakemberrel beszélne, itt tud tájékozódni.

‌
‌

official_dacia_spring_2024_09

Búcsút intenek a gagyiságnak. Modernebb és vonzóbb külsővel érkezik a megújult Dacia Spring, melynek frissítésénél a tervezők a minőségérzet javítására helyezték a hangsúlyt. Az elektromos kisautó kapott frunkot, és egy olyan funkciót is, ami az árkategóriájában igen meglepő. Mindezt úgy, hogy még olcsóbb is lesz.

‌
‌

2021-02-26_samsung_sdi_god_05

Ontotta magából a mérget. Brutális mennyiségű mérgező anyagot engedett a levegőbe a Samsung gödi akkumulátorgyára, ráadásul számos alkalmazott a megengedett határérték több tízszeresét lélegezte be rákkeltő nehézfémekből. Nevetséges büntetést kaptak.

‌
‌

2022_02_09_norveg_toltes_teszt_foto_Jon_Terje_Hellgren_Hansen

Verseny 80%-ra. A hatótávteszt után a töltési tesztet is kínai modell nyerte a norvég télben, sőt, az első öt helyezettből négy tesztautó kínai gyárban készült. Na de hogy szerepeltek az európai utakon nagyobb számban megforduló autók, mint például az Audi Q8 e-tron vagy a Hyundai Kona? Mutatjuk!

‌
‌

2024-02-21_byd_seal_u_18

Császári vörösben. Megérkezett Magyarországra a BYD Seal U, mi pedig a bemutatón rögtön el is vittük egy körre, hogy a száraz adatok mellett a saját tapasztalatainkat is megoszthassuk. A kínai márka elektromos SUV-ja egy újabb divatos termék, amely hatalmas közönségre tehet szert Európában.

‌
‌

2024_02_16_rozsdasodik_006

Barna pöttyök okoztak nagy felhajtást. Rozsdásodhat-e a rozsdamentes acél? Megint baj van a Teslák minőségével? Több Cybertruck-tulaj is furcsa foltokat vett észre vadonatúj autóján, de más magyarázat is lehet rá, mint ami a sajtóban kering.

‌
‌

2024-02-15_volkswagen_id7_tourer_03

605 liter csomagteret hoz az ID-családba. A kombi szegmenst sokáig elkerülték az autógyártók villanyautóikkal, újabban viszont egyre nagyobb választék vár a puttonyos családi autók vásárlóira. A Volkswagen ID.7 Tourer a legújabb belépő az európai kombipiacon, melyet rögtön a világpremierjén élőben is megtekinthettünk.

‌
‌

Stellantis-Leapmotor-Strategic-Partnership

Ezek már nem jönnek, hanem itt születnek. Körvonalazódni látszanak a Stellantis tervei kínai partnerével. A legfrissebb információk szerint Olaszországban mehet gyártásba a Leapmotor szuperolcsó villanyautója, és akár évi 150 ezer példány is készülhet belőle az európai piacra.

‌
‌

gray metal electricity tower by Charlotte Venema (@charlottevenema)

Csökkenő felhasználás, zöldülő termelés. Tavaly is rekord mértékben bővült a hazai napelemes kapacitás, a tetőkre szerelt napelemes rendszerek pedig majdnem annyi áramot termeltek, mint a szénerőművek. Mutatjuk, hogyan alakult Magyarország villamosenergia-termelése 2023-ban.

‌
‌

2024_02_08_palyazat_2024_matrica_01

Maradt még pénz. Folyamatosan érkeznek be a pályázatok az állami támogatásra, információink szerint eddig közel 1700 cég igényelt támogatást több mint 2000 elektromos autóra, azaz mintegy 22 milliárd forint maradt szabadon a keretből. Közben az első jelentkezők már visszajelzést is kaptak a pályázatukról.

‌
‌
‌
Megosztás a következővel: TwitterMegosztás a következővel: Facebook
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌