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
auto

Olasz gyárból jöhetnek kínai villanyautók

üzlet
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjkvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjkiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXY5L2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXY5JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLW0tdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

Ahogy arról tavaly októberben már beszámoltunk, kisebb meglepetést okozott a Stellantis azzal, hogy a korábban a kínai kivonulással kacérkodó vállalat 1,6 milliárd dollárért megvette egy viszonylag kis helyi autógyártó, a Leapmotor 21 százalékát.

Még az is lehet, Észak-Olaszországban készülnek majd a kínaiak Európának szánt autói, elkerülve az uniós vámokat.

Olasz meló

A tavaly bejelentett üzlet részeként egyébként a két cég létrehozott Hollandiában egy vegyesvállalatot is, amelynek 51 százaléka az európai multié. A Stellantis egyébként nemcsak a Leapmotor kínai autóinak importjára, de azok Kínán kívüli gyártására is exkluzív jogokat kapott.

Kínai villanyautó-márkát hoz Európába a Stellantis

Az elgondolkodtató részletek most kezdenek igazán értelmet nyerni, ugyanis a Stellantis azt fontolgatja, hogy az alacsony kihasználtsággal üzemelő, Torinó Mirafiori nevű negyedében működő és arról elnevezett gyárában meg is kezdené 2026-2027 tájékán a kínai villanyautók gyártását.

Ilyen olcsó kínai villanyautót hozhat Európába a Stellantis

Az Automotive News Europe értesülései szerint, évente 150.000 olcsó villanyautó érkezhetne az olasz gyárból, ahol jelenleg az elektromos Fiat 500, és a Maserati Levante készülnek – előbbi tavaly 77.000, utóbbi 9000 példányban, ami nem elég a gyár nyereséges üzemeltetéséhez. A Levante gyártását ráadásul márciusban be is fejezik, az utód pedig egy másik olasz gyárban készül majd 2027-től.

Az autóipari szaklap úgy tudja, a jelenleg futó Fiat 500 E napjai is meg vannak számlálva, 2026 végén váltja egy új, a Stellantis STLA Small nevű, kisautókhoz készített padlólemezén érkező modell, amely valószínűleg valamelyik olyan európai gyárból érkezik majd, ahol a testvérei is készülnek.

A hír magját a Stellantis vezérigazgatója, Carlos Tavares hintette el még pénteken, az olasz sajtóban idézett mondatokat pedig később megerősítette a vállalat egy szóvivője, de a részletekbe nem akart belemenni.

Az autógyártó egyébként ígéretet tett a vállalatban résztulajdonos olasz kormánynak, hogy évi 750.000 autót fog gyártani az országban, ám a sok ismert európai és amerikai márka összeolvadásával létrehozott óriásvállalat jelenleg jelentős kihasználatlan gyártási kapacitással rendelkezik.

Visszavesz a termelésből a Stellantis és az Audi egy-egy üzeme is

 

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.