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
auto
2024. 04. 28. vasárnap

Alig tűnt fel, máris a csőd szélén van a világverő kínai villanyautó gyártója

elektromos autó

A legfrissebb norvég téli hatótávteszten mindenkit megvert a HiPhi Z, egy szinte ismeretlen kínai villanyautós startup sportos modellje, amely 522 kilométer megtételére volt képes.

Sokáig nem örülhettek a sikernek.

Felfüggesztették

Hat hónapra felfüggesztette működését a HiPhi, a magát a prémium kategóriába pozicionáló kínai villanyautó-gyártó, amely nemrég azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy a norvég autóklub szokásos téli, lemerülésig tartó tesztjén az összes többi típusnál messzebb jutott legújabb HiPhi Z nevű modelljük.

HiPhi Z

A típus egy 120 kWh-s cell-to-pack (CPT), azaz modulok nélkül közvetlen a pakkba helyezett cellákkal gyártott aksit hordoz az utastér alatt, és hivatalos 555 kilométeres WLTP hatótávjához képest csak alig kevesebb, 522 kilométert tudott megtenni a norvég télben, amivel a tesztben szereplő összes neves márkát maga mögött hagyta.

Legyőzték a Teslát az idei norvég téli hatótávteszten

A HiPhi egyébként három további modellel is rendelkezik, és az elmúlt három évben évi 4200-4800 autót tudtak értékesíteni.

Most a Car News China arról számolt be, hogy előreláthatólag hat hónapra felfüggesztik a gyártást, mivel a csőd szélén táncol a vállalat. Ami ennél is rosszabb hír, az az, hogy a fizetésekkel is bajban vannak. Jó pár hetes késéssel, de a hónap végéig kifizetik a januári fizetéseket, de egyelőre még nem tudják, hogy mikor tudják elutalni az alkalmazottaknak a felfüggesztésig szóló 18 napnyi februári juttatást.

HiPhi X

Az autógyártó arról tájékoztatta a munkatársakat, hogy február 18. és március 18. között bérük 70 százalékát kapják majd csak meg, utána pedig a kínai kötelező minimálbér összege jár majd csak. Aki pedig társadalombiztostást is szeretne fizetni, annak február 25-ig fel kell mondania, mert ők azt nem fogják tudni kifizetni, viszont, ha a munkatárs technikailag állományban marad, akkor magának sem fizetheti.

Ez semmiképp nem túl bíztató, és valószínűleg a munkaerő elvándorlásához fog vezetni, ami megnehezítheti majd az újraindulást.

HiPhi Y

A vállalat, amely nemrég jelent meg a norvég piacon és épp a német forgalmazásra készült, már február 12-én bezárta kínai boltjait. A HiPhi egyébként saját gyárral nem rendelkezik, a Kia egyik üzeme végez nekik bérgyártást.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.