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
auto
2024. 07. 27. szombat

Alig tűnt fel, máris a csőd szélén van a világverő kínai villanyautó gyártója

A legfrissebb norvég téli hatótávteszten mindenkit megvert a HiPhi Z, egy szinte ismeretlen kínai villanyautós startup sportos modellje, amely 522 kilométer megtételére volt képes.

Sokáig nem örülhettek a sikernek.

Felfüggesztették

Hat hónapra felfüggesztette működését a HiPhi, a magát a prémium kategóriába pozicionáló kínai villanyautó-gyártó, amely nemrég azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy a norvég autóklub szokásos téli, lemerülésig tartó tesztjén az összes többi típusnál messzebb jutott legújabb HiPhi Z nevű modelljük.

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

HiPhi Z

A típus egy 120 kWh-s cell-to-pack (CPT), azaz modulok nélkül közvetlen a pakkba helyezett cellákkal gyártott aksit hordoz az utastér alatt, és hivatalos 555 kilométeres WLTP hatótávjához képest csak alig kevesebb, 522 kilométert tudott megtenni a norvég télben, amivel a tesztben szereplő összes neves márkát maga mögött hagyta.

Legyőzték a Teslát az idei norvég téli hatótávteszten

A HiPhi egyébként három további modellel is rendelkezik, és az elmúlt három évben évi 4200-4800 autót tudtak értékesíteni.

Most a Car News China arról számolt be, hogy előreláthatólag hat hónapra felfüggesztik a gyártást, mivel a csőd szélén táncol a vállalat. Ami ennél is rosszabb hír, az az, hogy a fizetésekkel is bajban vannak. Jó pár hetes késéssel, de a hónap végéig kifizetik a januári fizetéseket, de egyelőre még nem tudják, hogy mikor tudják elutalni az alkalmazottaknak a felfüggesztésig szóló 18 napnyi februári juttatást.

HiPhi X

Az autógyártó arról tájékoztatta a munkatársakat, hogy február 18. és március 18. között bérük 70 százalékát kapják majd csak meg, utána pedig a kínai kötelező minimálbér összege jár majd csak. Aki pedig társadalombiztostást is szeretne fizetni, annak február 25-ig fel kell mondania, mert ők azt nem fogják tudni kifizetni, viszont, ha a munkatárs technikailag állományban marad, akkor magának sem fizetheti.

Ez semmiképp nem túl bíztató, és valószínűleg a munkaerő elvándorlásához fog vezetni, ami megnehezítheti majd az újraindulást.

HiPhi Y

A vállalat, amely nemrég jelent meg a norvég piacon és épp a német forgalmazásra készült, már február 12-én bezárta kínai boltjait. A HiPhi egyébként saját gyárral nem rendelkezik, a Kia egyik üzeme végez nekik bérgyártást.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.