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
auto
2024. 04. 27. szombat

Négy Tesla kamerái rögzítették számos szögből azt a kalifornai balesetet, amelyben a négyből három Tesla meg is sérült, de személyi sérülés szerencsére nem történt. A videófelvételek azonban bizonyára jelentős mértékben megkönnyítik a baleseti helyszínelők munkáját.

Fotó: Wham Baam Teslacam / Youtube

Egy fehér Model Y haladt egy kaliforniai autópályán, de forgalmi okokból hirtelen lassítania kellett.

Egy mögötte haladó piros Model Y, amelyben a beszámolók szerint működött az FSD (teljes önvezetés) funkció, sikeresen lelassított a fékező első autó mögött.

A baleset akkor történt, amikor egy harmadik piros Tesla, egy Model 3 sávot váltott, mert már nem tudott volna időben megállni az előtte álló Teslák mögött, azonban a másik sávban egy szürke Model S haladt szabályosan. Először a szürke Model S ütközött neki az elévágó piros Model 3-nak, amely az ütközés hatására megpördült és nekicsapódott a másik piros Teslának.

Az insideevs.com információi szerint a tükörbe nézés nélkül sávot váltó Model 3 vezetője elismerte a felelősséget a balesetért, tulajdonképpen elmondható, hogy semmi különös nem történt.

A dolog érdekessége csupán annyi, hogy Kaliforniában már annyira magas arányt értek el a forgalomban a Teslák, hogy egy balesetre akár négy példány is jut.

Cikkünk mondanivalója pedig talán az lehetne, hogy hiába a sok kamera és vezetéstámogató funkció, a legfontosabb a biztonságos követési távolság betartása, valamint sávváltáskor a tükrök és azok holtterének ellenőrzése.

 

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.