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
auto
2024. 10. 05. szombat

Villanyautós támogatás: megkezdődött a pályázatok tartalmi értékelése

elektromos autó piac
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

Két hete kezdték beadni a pályázatokat a magyar vállalkozások az EU-s támogatásból finanszírozott villanyautós program kapcsán, és eddig több mint 1600-an éltek a lehetőséggel.

Bár a számlálónk szerint ez 7,7 milliárd forint lehívását jelentheti, amíg nem bírálják el a pályázatokat, ezek a számok csak elméletiek.

Idő kell

Az olvasóinktól kapott visszajelzések alapján úgy tűnik, hogy a pályázatokat nem egy lépésben értékelik ki, hanem első körben a jogosultságot ellenőrzik, és csak ezután következik a tartalmi kiértékelés.

Egy az első 200 beküldő között lévő olvasónk most olyan üzenetet kapott, amely arról tájékoztatta, hogy „támogatási kérelme megfelelt a felhívásban meghatározott jogosultsági szempontoknak”, így most megkezdődik a pályázat tartalmi vizsgálata.

Már nem a BYD a legnépszerűbb a céges e-autó pályázaton

A fenti üzenet mindenképp jó hír a pályázóknak, de viszonylag lassú feldolgozási sebességről árulkodik. Olvasónk még az első nap nyújtotta be pályázatát, és sorszáma alapján úgy tűnik, hogy az azóta eltelt 10 munkanap alatt nem több, mint napi 15-20 kérelem jogosultságát sikerült ellenőrizni, ami munkaóránként nagyjából két pályázatot jelenthet. Nem tudjuk hány ügyintéző van erre a feladatra, de ez nem sok jóval kecsegtet a további 1400 vállalkozónak.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a tartalmi ellenőrzés meddig tart, de, ha olvasóink között akad, akinél már ez is lezárult és pályázatát sikeresnek ítélték, vagy elutasították, írja meg, és megosztjuk az újabb fejleményeket is.

Ezen kívül, aki még nem tette meg, kérjük, hogy töltse ki az alábbi névtelen kérdőívet a céges pályázattal kapcsolatban. A válaszokból készített statisztikát rendszeresen megosztjuk.

 

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.