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
auto
2024. 04. 27. szombat

Olcsóbb és vonzóbb lesz az új Dacia Spring

elektromos autó

A Dacia évi 40.000 Spring értékesítésére számított, de tavaly ennek közel másfélszeresét adták el Európában.

A most érkező frissítéssel ez a szám biztosan csak növekedni fog, még akkor is, ha a legfontosabb paraméter változatlan marad.

Segít a Duster

Az új Spring a jövő héten kezdődő genfi autókiállításon mutatkozik majd be, de a Renault Csoport már most tartott egy kis előzetes bemutatót pár kiválasztott médiumnak Párizsban.

Az Automotive News Europe összefoglalója szerint a vállalat nem kevesebbet állít, mint hogy

az autó úgy lesz jobb minőségű és vonzóbb, hogy eközben még csökken is majd az ára.

Hogy ez pontosan mit jelent, mennyibe kerül majd az autó, azt állítólag március közepén árulják el.

Ebben nagy segítség az új Dacia Duster, mivel a Spring átvesz onnan pár alkatrészt. Ezek közé tartozik például az infotainment rendszer, de több más, a lemezek alatti alkatrész is.

Külső megújulás

Az autó új külseje is jelentősen növeli a magasabb minőségi érzetet, pedig a mérnökök szem előtt tartották a költséghatékonyságot és csak pár ügyes trükköt alkalmaztak.

Így az autó orra és fara megkapta az új Dacia emblémát és a márka legújabb, fekete kontraszttal megfűszerezett lámpatesteit.

A karosszéria sérülékenyebb részei műanyag védőelemeket kaptak, amely a praktikusság mellett erősíti az SUV dizájnt is – még ha ez a jelző egy ilyen apró autón picit viccesen hangzik is.

Kontraszt színeket kapott az első és hátsó lökhárító is, ami segít megtörni az egyszínű karosszériaelemek monotonitását.

Kellemesebb belső

A Spring üléseinek kényelmét, illetve az olcsó kopogós műanyagokat sokan kritizálták a múltban. A mi tesztünkben ezt az akkori hatmilliós magyar listaár, és a hajdani állami támogatással elérhető négymilliós árcédula tudatában ezeket elfogadható kompromisszumnak tartottuk, de nyilván, senki nem tiltakozik, ha az új változat itt az ár emelése nélkül tud szintet lépni.

Az első beszámolók szerint teljesen megújult a Spring beltere.

A kényelmesebb ülések és a puhább tapintású műanyagok mellett, elérhető opció lesz a zárható kesztyűtartó és a színes díszítőelemek is vidámabbá teszik az utasteret.

Az alapáras modellhez továbbra is csak a hét colos kormány mögötti kijelző, illetve egy bluetooth képes rádió tartozik.

A legmagasabb felszereltségbe viszont az új Duster 12 colos multimédia rendszere került a középkonzolra – ez opcióként egyébként rendelhető a középső szinthez is.

Az új Spring kapott egy pici első csomagteret is, pontosabban felárért raknak egy műanyag rekeszt a motorháztető alá, ami egy 35 literes kis frunkot eredményez – ebbe a töltőkábel kényelmesen belefér.

Lehet ez nem tűnik túl lényeges újításnak, de praktikus, ha egy bevásárlás alatti töltésnél nem kell a csomagtérben a szatyrok alól kihalászni a töltőkábelt.

Szinte hihetetlen, de a kisautót V2L képességekkel is felruházták, vásárolható hozzá egy 230 voltos adapter, amelyet a töltőcsatlakozóba helyezve kisebb elektromos berendezések, például kávéfőző, vagy elektromos pumpa üzemeltetésére használhatunk kempingezés alkalmával.

Változatlan akkupakk

Talán meglepő lehet, de az 1000 kg alatti súly és az alacsony ár megtartása jegyében a vállalat nem változtatott a pici, 26,8 kWh kapacitású akkupakkon, így maradt a 220 kilométer körüli városi, és 183 kilométeres vegyes WLTP hatótáv.

A vállalat a korábban eladott autók telemetriája alapján azt látta, hogy az átlagos Spring tulajdonos naponta 37 kilométert tesz meg, és az átlagsebesség is 37 km/h. A kis akku ellenére, az autók 75 százalékát csak hetente egyszer töltik, és ugyancsak 75 százalék ehhez sima 230 voltos EVSE-t, normál konnektorba dugható töltőt használ.

A fedélzeti töltő persze továbbra is alkalmas akár 7 kW teljesítmény felvételére is, ha valakinek van egy wallbox a garázsban, és elérhető maradt az opcionális 30 kW teljesítményű DC töltés is.

Ismét megújul a Dacia Spring

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.