Logo
Lőttek az állami támogatásnak?
‌
‌

Lőttek az állami támogatásnak?

2022-ben nem jut pénz az elektromosautó-vásárlás támogatására Magyarországon? Erre utal legalábbis a nemrég bejelentett forráselvonás, de megbízható információkat továbbra sem kaptunk az állami támogatási pályázat folytatásáról. Márpedig az élet egyre drágább, ezért is próbálnak a magyarok minden lehetőséget megragadni az ingyen töltésre. A Hyundai megtette az eddigi legkomolyabb lépést az e-mobilitás felé, és végre befutottak a legelső hivatalos vételárak a Toyota új generációs, európai villanyautójára. Megnéztük, hogy mekkora hatással van a hideg a hatótávolságra, ám ha a töltöttség hirtelen zuhanni kezd nagy tempónál, akkor ott nem az alacsony hőmérséklet lesz a ludas. Íme, mi minden történt 2021 utolsó hetében!

‌

A hét kedvenc olvasnivalója

2020-07-02_santa_fe_hibrid_01

Egyértelmű irányjelzés. A Hyundai elektromobilitási stratégiájának célkitűzései is azt sugallják, hogy a gyártó komolyan gondolja a villanyautó-gyártást, de az igazi vízválasztó a belsőégésű motor fejlesztési részlegének bezárása. De mi lesz a hidrogénes projektek sorsa?

‌
‌

A hét kedvenc videója

2021-12-31_tesla_fenyjatek_hirlevel_01

Karácsonyi ajándék a Teslától. Megérkezett a szokásos karácsonyi szoftverfrissítés a Teslákhoz, ami a sok apró újdonság mellett egy új főverziót is hozott. Mutatjuk, mi változott, és mivel lettek még okosabbak a Teslák. Az egyedileg szerkeszthető fényjáték kifejezetten menő.

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

2020-07-14_mol_plugee_next-e_gyor_arrabona_02

Ennyi töltőre kérünk uniós pénzt. Kiderült, hogy mely cégek hány darab nagy teljesítményű elektromos töltőoszlop telepítésére pályáznak EU-s támogatásért a CEF2 programban.

‌
‌

2021-12-28_humda_megszorita_2022

Oda az „ingyenpénz”? A magyar villanyautós állami támogatási pályázatot lebonyolító szervezetet érintő forráselvonás akár azt is jelentheti, hogy 2022-ben nem kapnak pénzügyi segítséget az elektromos autót vásárlók. A HUMDA egyelőre nem válaszolt a kérdéseinkre.

‌
‌

2021-12-31_bms_csere_hirlevel_01

Rossz tréfa 130-nál autópályán. Ha az autód töltöttségjelző mutatója hirtelen zuhanórepülésbe kezd, akkor érdemes a BMS-nél keresni a probléma forrását. Nálunk csere lett a szervizlátogatás vége, mutatjuk, hogyan reagált rá a 40 kWh-s LEAF.

‌
‌

2021-10-29_toyota_bz4x_022

Ennyibe kerül az első igazi villany-Toyota. Bejelentették a bZ4X elektromos SUV vételárát a brit piacon. A gyártó szerint az alacsony ár sokkal fontosabb, mint a nagy hatótáv, de ez még nem az a modell, amit tömegek tudnak megvásárolni.

‌
‌

2020_02_06_bmw_ix3_i4_inext_aero_felni_01

Hidegben sehova? Amerikában megvizsgálták, hogy néhány elektromosautó-modell esetében mennyivel csökken a hatótávolság a téli hideg hatására. Van olyan autó, amely közel harmadával is kevesebbet megy el egy töltéssel, ha fázik.

‌
‌

2020_08_18_ioniq38_kerek

Már a gumi sem a régi. Összefoglaltuk, miben különbözik egy elektromos autókhoz gyártott gumi egy hagyományos meghajtásra tervezett gumiabroncstól, és megnéztük, hogy a legnagyobb gyártók milyen termékekkel várják a villanyautósokat.

‌
‌

2020_08_18_ioniq_28

Tömeges visszahívás a villanyautókra. Több százezernyi autójára rendelt el visszahívást a Tesla, de a Hyundai is felfedezett egy potenciálisan veszélyes hibát az IONIQ-ban. Magyar tulajdonosok is érintettek.

‌
‌

2020-04-20_drive.on_11

Ragaszkodunk az ingyenes töltéshez. Sorra vezetik be az elektromobilitási szolgáltatók a fizetős töltést, jelenleg mégis közel kétszer annyi áramot vesznek fel a villanyautósok a nyilvános töltőoszlopokon teljesen ingyen, mint amennyit pénzért. Mutatjuk, mi az oka.

‌
‌

2021_12_23_leaf_taxi_borkormany

4 milliót költöttünk a használt villanyautónkra. Október óta próbáljuk helyrepofozni az Olaszországból megrendelt használt Nissan LEAF-ünket, de még mindig nem áll készen arra, hogy rendszámot kapjon. Cserébe újabb és újabb problémák bukkannak fel, amiért fizethetünk.

‌
‌

2021-12-31_szarvasmarha_hirlevel_01

Betekintés a jövőbe. Lehetséges-e az, hogy a megtermelt felesleges tiszta energiát fehérje formájában tároljuk el? Mit nyerhetünk a laborban előállított hússal, és mekkora energiára van szükség, hogy Magyarország lakosságát el tudjuk látni?

‌
‌
‌
Megosztás a következővel: TwitterMegosztás a következővel: Facebook
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌