Nem ez lesz a Toyota olcsó villanyautója

Az Egyesült Királyságban beárazták a Toyota első globálisan megjelenő tisztán elektromos modelljét, amely bZ4X névre hallgat. A brit induló ár kis híján 42.000 font (18,3 millió Ft), de aki összkerekest szeretne – amire a névben a 4X utal – jóval mélyebben kell a zsebébe nyúljon.

A japán gyártó Észak-Amerikai vezetője nemrégiben azt nyilatkozta, hogy a kedvező ár még a nagy hatótávnál is fontosabb, ha egy gyártó nagy volumenben kíván értékesíteni elektromos autót, de sajnos úgy tűnik, nem a bZ4X lesz az, amely beváltja ezeket a reményeket. Bár a magyar árak egyelőre nem ismertek, kiindulásként érdemes megnézni, mennyiért vihető haza az autó az Egyesült Királyságban.

Az értékesítés a legmagasabb Premiere Edition felszereltséggel indul, azonban további három felszereltségi szint rendelhető. A belépő szint neve Pure, amely 18″ könnyűfém felniket, 8″ infotainment képernyőt, tolatókamerát és kulcsnélküli ajtónyitó rendszert is tartalmaz, de kizárólag elsőkerék meghajtású változatban érhető el, 201 lóerős villanymotorral. Az alapmodell ára 41.950 font (18,3 millió Ft).

A középső felszereltség neve Motion, amely olyan extrákat is tartalmaz, mint elektromosan működtetett csomagtérajtó, parkolóradar, vezetéknélküli telefontöltés és fűthető első ülések, és már 215 lóerős összkerék-hajtással is választható. A Motion felszereltség induló ára 45.750 font (kb. 20 millió Ft), az összkerékhajtás felára pedig további 2600 font (1,1 millió Ft).

A felszereltség lista csúcsát a Vision szint jelenti, amely 20″-os kerekekkel, automatikus vészfékező funkcióval rendelkező hátsó tolatóradarral, műbőr kárpitozású ülésekkel (melyek elől fűthetők és szellőztethetők), fűtött kormánykerékkel és okostelefonos alkalmazással is használható digitális kulccsal érkezik, és elsőkerekes változatban 47.650 fontért (20,8 millió Ft), összkerekesben pedig 50.250 fontért (22 millió Ft) vihető haza.

Mindegyik változat 71,4 kWh kapacitású akkumulátorral érkezik, amely akár 450 km feletti hatótávhoz is elegendő lehet. A maximális DC töltési teljesítmény 150 kW, így fél óra alatt elérhető a 80%-os töltöttségi szint. Az AC fedélzeti töltő teljesítménye kezdetekben 6,6 kW, de 2022. októbertől várható a 11 kW-os opció megjelenése, amely az Európában elterjedt háromfázisú elektromos hálózat, és különösen a magyar nyilvános töltőhálózat mellett vitathatatlan előny. Az akkumulátor élettartamáért aggódókat a Toyota azzal nyugtatja, hogy még 10 év elteltével is 90% feletti akku állapotot ígérnek.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.