|
A hét kedvenc olvasnivalója
|
|
A hét kedvenc videója
Gigagyár megapakkoknak. A Tesla közzétett egy videót, amely betekintést nyújt a Megapack energiatároló berendezések gyártásának folyamatába. Íme a Megafactory, ahol évente akár tízezer darabot is össze tudnak szerelni a 3,9 MWh kapacitású akkumulátorból.
|
|
|
|
És ezekről se feledkezz meg:
Több szemetet már ne fújjon össze a szél. Habár az áramot tisztán termelik, még a szélerőművek környezeti lábnyoma sem nulla a teljes életciklust nézve. Az elhasználódott turbinalapátok sorsa különösen égető probléma, de most úgy tűnik, megtalálták a megoldást az újrafelhasználásra.
|
|
|
|
A levegőnket áldozzuk a spórolásért. A CNG autóbuszok forgalomba állítása egy fontos mérföldkő volt a miskolci tömegközlekedés tisztulásában, ám a földgáz brutális drágulása közbeszólt: régi, szennyező dízelbuszok váltották le őket. De mi a helyzet a villanybuszokkal, megéri még üzemeltetni őket?
|
|
|
|
Mentek és zsákoltak. Nem ért még véget a budapesti kerékbilincses történet, sőt, újabb váratlan fordulat történt az ügyben: a büntetést visszavonták a cikkünk hatására, az azonban továbbra sem tisztázott, hogy kinek van igaza, és mi a teendő ilyen helyzetekben. Mutatjuk, mit lépett az E.ON.
|
|
|
|
Pánikra semmi ok. Magyarországra érkezik egy újabb akkumulátorgyártással kapcsolatos beruházás, a Samsung SDI gyára közelében épülő létesítményben karboxi-metil-cellulóz fog készülni. Hogy pontosan mi is ez, és mire fogják használni, kiderül a cikkünkből.
|
|
|
|
Messzebbre sprintel. Megérkezett a Mercedes-Benz elektromos kisteherautójának megújult változata. Nőtt a töltési teljesítmény, jelentősen megnőtt a hatótávolság, az újfajta moduláris felépítésnek köszönhetően pedig sokféle kialakításban meg lehet építeni a járművet. Íme az új eSprinter.
|
|
|
|
Az első nagy kaland. A használtan vásárolt Model X története kellemetlen fordulathoz érkezett: hibaüzenetek árasztották el a képernyőt, a szerviz pedig elérhetetlennek bizonyult. Vajon meg fogják tudni oldani a problémát?
|
|
|
|