Indul az Év Autójának sorozatgyártása
Megkezdődött a Jeep Avenger sorozatgyártása a lengyelországi Tychyben található létesítményben, számolt be róla a Stellantis autógyártó csoport. Habár a 4xe összkerékhajtású plug-in hibrid rendszernek köszönhetően a Jeep vásárlói számára már régóta adott a lehetőség, hogy megtapasztalják a teljes elektromos közlekedés előnyeit, a márka történetében az Avenger a legelső kereskedelmi forgalomba bocsátott villanyautó, így a szériagyártás elindítása egy fontos mérföldkő a teljes elektromos átállás felé vezető úton. Hamarosan ráadásul újabb lépések következnek, a kompakt városi terepjáró ugyanis csak a kezdete az európai piacra szánt, teljesen elektromos SUV-k portfóliójának – olvasható a gyártó közleményében.
Az új generációs, 115 kW teljesítményű és 260 Nm nyomatékú elsőkerekes elektromos hajtásrendszerhez egy 54 kWh (nettó 50,8 kWh) kapacitású akkumulátor társul, a WLTP kombinált ciklusában így nagyjából 400 kilométert képes megtenni az autó egy töltéssel. Az Avengert DC hálózaton 100 kW-tal lehet leggyorsabban feltölteni, AC hálózaton pedig három fázisú töltést kínál a fedélzeti töltő 11 kW-tal.
Érdekesség, hogy míg más gyártók a belsőégésű motorral hajtott modelljeiket dobják piacra tisztán elektromos hajtással, a Jeep megfordította ezt a folyamatot: az Avenger villanyautónak épült, de néhány piacra benzinmotoros változat is készül belőle. Európában tavaly december óta rendelhető a 1st Edition, idén január óta pedig már a teljes kínálat elérhető – a cég elmondása szerint már több mint 10.000 rendelés érkezett a járműre.
A 2022-es Párizsi Autószalonon bemutatott villanyautóról már az autóipari szakértők is ítéletet mondtak, nem is akármilyet: januárban egy 57 főből álló zsűri nevezte meg az Avengert az Év Autójának (European Car of the Year), s ezzel ez lett a legelső Jeep, mely valaha bezsebelte ezt a neves elismerést.
A megrendelt darabok kiszállítása az év második negyedévében kezdődik.