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 Egy évvel ezelőtt a battery-news.de nevű szakportál gyűjtése alapján már bemutattuk, hogy aktuálisan hogyan is állnak az európai akkumulátorgyártásra vonatkozó tervek. Akkor azt írtuk, hogy a következő években várható beruházásokkal együtt 1,1 TWh-ra fog nőni az európai gyártókapacitás, amiből Magyarország 77,3 GWh-t mondhat magáénak. Az azóta eltelt időben azonban belföldön és külföldön is rengeteg új beruházási döntés született, ezért eljött az ideje, hogy egy év után ismét elővegyük a témát, és frissítsük a listánkat. A legújabb állás szerint Európa már meglévő, fejlesztés alatt álló, és tervezett akkucella-gyártó kapacitásai 1,9 TWh-t fognak elérni, ami körülbelül 70%-os növekedésnek felel meg az egy évvel ezelőtti állapothoz képest. A legnagyobb növekedést Magyarország könyvelhette el, ahol tavalyhoz képest 140 GWh-val emelkedtek a célszámok. Az egy év alatt bevonzott új beruházások tekintetében Németország nem sokkal marad el a hazánk mögött (+122 GWh), így a tervezett gyártókapacitásuk már a fél TWh-t is meghaladja (545,5 GWh), de Svédország és Spanyolország sem panaszkodhat, hiszen mindkét ország 70 GWh-s növekedést mondhat magáénak. Szinte minden, a tavalyi listán szereplő országban történt új beruházásokra vonatkozó bejelentés, ebben a tekintetben csak Szlovákia és Oroszország számít kivételnek. Abszolút értékben továbbra is Németország áll az élen 545,5 GWh-val. Magyarország a tavalyi ötödik helyről rögtön a képzeletbeli dobogó második fokára ugrott 187,3 GWh-val, a harmadik helyzett pedig Norvégia 125 GWh-val. Az idei listán több új ország neve is szerepel: Portugália, Csehország, Svájc, Belgium és Hollandia is az elmúlt egy évben került a beruházók célkeresztjébe, Portugáliának ráadásul rögtön egy 45 GWh-s gyárat sikerült behúznia. Kép: battery-news.de Az Egyesült Királyság az egyetlen olyan európai ország, ahol csökkent a tervezett kapacitások mértéke, a Britishvolt nevű cég ugyanis nemrég csődöt jelentett, így az ő 30 GWh-s beruházásuk lekerült a listáról, és ezt a kiesést a skót Amte újonnan bejelentett 5 GWh-s bővítése csak részben tudta ellensúlyozni. Ami Magyarországot illeti, a német szakportál szerint a Samsungnak az elmúlt évben sikerült 10 GWh-val megnövelni a gödi üzemének gyártókapacitását, amely így már 40 GWh-nál tart. Az SK Innovation a komáromi és iváncsai gyáraiban 2028-ig 40 GWh-s bővítéssel számol, így összesen évi 77,3 GWh-s kapacitással fognak rendelkezni. A CATL debreceni beruházása egymaga 100 GWh-t hoz a konyhára, amivel meg is van a táblázatban szereplő 217,3 GWh, de a fentieken túl az EVE-nek és a Samsungnak is vannak olyan bővítési tervei, amelyek számai még nem ismertek, ezért ez még valószínűleg nem is a végső szám. Európában 2019-ben 19 millió autót gyártottak - az 1,9 terawattórányi akkumulátorból mindegyikbe juthatna 100 kWh. A Magyarországra tervezett akkumulátorgyárak évi több, mint kétmillió autóhoz elegendő cellát lennének képesek előállítani, miközben az éves autógyártásunk évi 400-500 ezer között mozog. Viszlát akkumulátorhiány? Végre felpörög az európai gyártás dr. Papp László (Sol Invictus)Technológiai elemző, és a Villanyautosok.hu csapatának megújuló energiákkal, energiatárolással, illetve piaci trendekkel foglalkozó szakértője. Célja, hogy minél többek számára tegye egyértelművé, hogy a fenntartható jövő gazdaságilag is a legracionálisabb választás. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!