|
A válaszok, amikre mindenki azt hiszi, hogy tudja
Az elektromos autók rohamos terjedése óta valahogy mindenkit érdekelni kezdett a Föld és az afrikai gyerekmunkások sorsa, és mindenki az életciklus-elemzés és hulladékgazdálkodás szakértője lett. Aki azonban inkább az igazi hozzáértőkre hallgatna, azoknak ez a cikk tömören és érthetően összefoglalja a választ azokra a kérdésekre az akkumulátorok kapcsán, amiről annyi butaság terjeng a neten. A héten megtudtuk, miért nem jó nekünk az áfamentes napelem, lett hidrogénes buszunk és elektromos kamionunk, és a használtautó-honosításban is megpróbáltunk fejlődni. Láthattuk az amerikai elnök megvilágosodását, olvashattuk Elon Musk beismerését, és ismét feljött a nagy kérdés: meddig szennyezhetnek még büntetlenül a plug-in hibridek?
|
|
|
A hét kedvenc olvasnivalója
|
|
És ezekről se feledkezz meg:
|
|
Brüsszel áfamentes napelemekkel támad. Az EU tagállamai számára lehetőség nyílik, hogy kedvezményes áfakulcsot alkalmazzanak a napelemek értékesítésére, ösztönözve ezzel a megújuló energiatermelés terjedését. Magyarország egyből megszakértette a kezdeményezést.
|
|
|
|
Ez már a plug-in hibridek búcsúja? Befutottak a januári zöldrendszám-regisztrációs adatok, melyek megmutatják, hány darab részben, vagy teljesen elektromos meghajtású gépjárművel bővült a hazai állomány. Decemberhez képest nagy a zuhanás, de januárban sem maradtunk rekord nélkül.
|
|
|
|
15 perces város. Kitiltanak minden hagyományos meghajtású gépjárművet, támogatják a napelem telepítését, betiltják a szennyező fűtési módokat, fejlesztik a közösségi közlekedést, és ösztönzik a gyalogos és kerékpáros közlekedést, hogy ne csak klímabarát, hanem élhető város is legyen Bécs.
|
|
|
|
Nesze semmi, fogd meg jól. Akár hónapokig is tarthat, mire egy külföldről behozott használt autóra magyar rendszámot kapunk. Nemrég történt azonban egy fontos változás, ami leegyszerűsíthetné a honosítás folyamatát, csakhogy egyáltalán nem biztos, hogy előrébb leszünk vele.
|
|
|
|
A Tesla kezdte, a Volvo folytatja. Orbitális összegű beruházásokkal alakítja át legnagyobb autógyárát a Volvo a villanyautókra való átálláshoz. Az egyik legfontosabb lépés az alumínium platformelemek egyetlen darabban való legyártása, amit a Tesla vezetett be az autóiparba. Mutatjuk, mik ennek az előnyei.
|
|
|
|