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
auto
2024. 04. 20. szombat

Musk: elszúrtuk a Model X frissítését

elektromos autó

Az előző, Raven generációs Model S és X gyártását 2020 decemberében fejezte be a Tesla, azzal, hogy pár hét leállás és átalakítás után még a következő januárban megkezdődhet az új Palladium generáció gyártása. Eredetileg a nagy szedánnal indult volna újra a gyártósor, majd pár hét, esetleg hónap eltéréssel érkezett volna az SUV is.

A valóságban azonban fél évet késett az új Model S és közel egy évet az X. Most Elon Musk gyakorolt némi önkritikát az ügyben.

Idióták voltunk

A Model S 2021. január végére ígért startja a tavalyi év közepére csúszott, a Model X-et pedig csak decemberben kezdték kiszállítani, és a gyártás még mindig nem pörgött fel teljesen.

A Tesla vezetője a vállalat ügyeiben mindig jól értesült Sawyer Merritt üzenetére válaszolt Twitteren. Merritt azt nehezményezte, hogy a Model X frissítése kapcsán a cég ismét nem kommunikál semmit, miközben egyesek már egy éve várnak a kocsira, de helyette csak újabb és újabb csúszásokat kapnak. Mint sokszor, most sem maga a késés a legfrusztrálóbb, hanem az, hogy a Tesla mind ügyfeleit, mind a értékesítő kollégáit, tanácsadóit hagyja a sötétben tapogatózni.

Musk a felvetésre reagálva ügyesen kikerülte a kommunikációs kritikára adandó választ, de azt elismerte, hogy a vállalat elszúrta a nagy SUV modellfrissítését és még mindig nem tartanak ott, ahol kellene.

Idióták voltunk, hogy leállítottuk a régi X gyártását 2020 decemberében, amikor még bőven volt kereslet rá! – tette hozzá a Tesla vezetője.

Merritt arra is rákérdezett, hogy mikor várható a helyzet javulása, de egyenes választ nem kapott erre. Musk annyit mondott, hogy a Model X egy rendkívül komplikált autó, nem egyszerű a gyártása, és jelenleg a kocsi belseje jelenti a legnagyobb kihívást. Bár részeltekbe nem ment bele, a Tesla nemrég – átmenetileg? – kivette a webshopból az 5 és 7 üléses változatokat és csak 6 üléssel gyártja a modellt, így lehetséges, hogy ahogy anno az eredeti X gyártásának kezdetén, ismét az üléseknél vannak beszállítói, vagy gyártási problémák. A három variáns ugyanis nem csak egyszerűen az ülések számában, de azok kialakításában is eltér egymástól.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.