|
Azért is megbüntetnek, ha jót akarsz
Mitől lesz egy villanyautónak a dízelautókéval vetekedő hatótávja? Olyan radikálisan áramvonalas járművek futkároznak majd mindenfele, mint a Mercedes EQXX? Vagy addig növelik az akkukapacitást, ameddig csak lehet? Esetleg valami új akkukémia visz minket messzebbre egy töltéssel, mint a kínaiak hatótávkirály elektromos autójában? Egy biztos: már nem a hatótáv állja útját az e-mobilitás terjedésének, hanem azok a jogszabályi kérdések, amik hosszú ideje megoldatlanok. A héten olyan témával is foglalkoztunk, ami nem csak a villanyautósokat érinti, és ahol az értelmetlen szabályozás útvesztőjében még a szakértők is elvesznek. Persze azt is tudjuk, mennyire hihetünk egyes szakértőknek, főleg olyankor, amikor egy új technológia megítéléséről van szó.
|
|
|
A hét kedvenc olvasnivalója
Ártatlan videózás, vagy bűncselekmény? Készíthetünk videofelvételt jogszerűen az autónkból? Miért jó a GDPR, és mikor nem védi semmi a személyiségi jogainkat? Egy olyan témát jártunk körül, ami mindenkit érint, de az adatvédelem káoszából nehéz okosan kikerülni.
|
|
|
|
És ezekről se feledkezz meg:
Új év, régi kihívások. Nem sok előrelépés történt a hazai e-mobilitás gyorsabb fejlődését akadályozó jogszabályi keretek újraalkotásában 2020 óta. Most ismét összegyűjtöttük, melyek azok a kihívások és problémák, amelyek megoldása még több ember számára nyitna kaput a villanyautózás felé.
|
|
|
|
Hatalmas hatótáv meglepően olcsón. Megkezdődött az értékesítése a világ legelső, 1000 km-nél nagyobb hatótávú elektromos autójának Kínában. Az óriási akkumulátor és a bődületes hatótávolság ellenére egyáltalán nem mondható drágának a szabadidő-autó.
|
|
|
|