Logo
Azért is megbüntetnek, ha jót akarsz
‌
‌

Azért is megbüntetnek, ha jót akarsz

Mitől lesz egy villanyautónak a dízelautókéval vetekedő hatótávja? Olyan radikálisan áramvonalas járművek futkároznak majd mindenfele, mint a Mercedes EQXX? Vagy addig növelik az akkukapacitást, ameddig csak lehet? Esetleg valami új akkukémia visz minket messzebbre egy töltéssel, mint a kínaiak hatótávkirály elektromos autójában? Egy biztos: már nem a hatótáv állja útját az e-mobilitás terjedésének, hanem azok a jogszabályi kérdések, amik hosszú ideje megoldatlanok. A héten olyan témával is foglalkoztunk, ami nem csak a villanyautósokat érinti, és ahol az értelmetlen szabályozás útvesztőjében még a szakértők is elvesznek. Persze azt is tudjuk, mennyire hihetünk egyes szakértőknek, főleg olyankor, amikor egy új technológia megítéléséről van szó.

‌

A hét kedvenc olvasnivalója

2020-04-04_tesla_dashcam_viewer_01

Ártatlan videózás, vagy bűncselekmény? Készíthetünk videofelvételt jogszerűen az autónkból? Miért jó a GDPR, és mikor nem védi semmi a személyiségi jogainkat? Egy olyan témát jártunk körül, ami mindenkit érint, de az adatvédelem káoszából nehéz okosan kikerülni.

‌
‌

A hét kedvenc videója

2020-05-15_debrecen_bmw_gyar_01

Történelmi beruházás – madártávlatból. Látványos videó került fel az internetre arról, hogyan alakul át Debrecen környéke a BMW-gyár építésének előrehaladásával.

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

Elektromos autó töltés társasházban

Új év, régi kihívások. Nem sok előrelépés történt a hazai e-mobilitás gyorsabb fejlődését akadályozó jogszabályi keretek újraalkotásában 2020 óta. Most ismét összegyűjtöttük, melyek azok a kihívások és problémák, amelyek megoldása még több ember számára nyitna kaput a villanyautózás felé.

‌
‌

2021_12_06_GAC_Aion_LX_Plus_02

Hatalmas hatótáv meglepően olcsón. Megkezdődött az értékesítése a világ legelső, 1000 km-nél nagyobb hatótávú elektromos autójának Kínában. Az óriási akkumulátor és a bődületes hatótávolság ellenére egyáltalán nem mondható drágának a szabadidő-autó.

‌
‌

2020_05_18_ioniq_orszagjaras_pecs_01_

Itt már zöld rendszámmal sem jár azonnal az ingyenes parkolás. Pécs rendeletbe foglalta, hogy a jövőben kizárólag a tisztán elektromos autók tulajdonosai parkolhatnak díjfizetés nélkül. A hibrideseknek fizetniük kell, de a döntés a villanyautósok életét is megnehezíti.

‌
‌

2022-01-05_tesla_one_gemini_akku_04

Szuper akkumulátor a Teslában. Közel 90 km/h-s átlagtempó mellett is elmegy legalább 1200 kilométert az a Tesla, amibe egy start-up egy gigantikus akkumulátort szerelt be. Valóban az akkukapacitás növelése a villanyautózás jövője?

‌
‌

2020-10-04_kia_e-niro_2020_64

Így vettünk autót mi magyarok. Hogy alakult 2021-ben a magyar autópiac? Mennyi új autót vásároltunk, és hányan döntöttek az elektromos meghajtás mellett? Mutatjuk, melyik volt a tavalyi év legnépszerűbb villanyautója, és hogy milyen döbbenetes magasságokat ért el ismét a zöld rendszámos regisztráció.

‌
‌

2022-01-05_bmw_ix_m60_09

Jól jön, ha menekülni kell a rendőröktől. Olyan festéket mutatott a BMW, amitől kaméleonként változtatja színét az autó a sofőr utasítására. De ez nem minden, amivel a gyártó az idei CES-re készült: lerántotta a leplet a brutálisan erős M-es iX-ről is.

‌
‌

2022-01-05_chevrolet_silverado_ev_wt_07

Itt a sikert nem eladásokban, hanem bemutatókban mérik. Siralmas utolsó negyedévet zárt a GM, de az újdonságokkal igyekeznek elfedni a kudarcokat: kihívót kapott a Tesla és a Ford elektromos pickupja, és egy népszerű modell is érkezik villanyautóként 30 ezer dollárért.

‌
‌

2021-12-03-tesla-budapest-mom-02

Nincs fék a Tesla szekerén. Ismét észbontó negyedéves számokat villantott a Tesla, mi pedig a tavalyi éves eladási adatokból megpróbáltuk megbecsülni, hány villanyautót adhat el idén és jövőre. Létezik olyan autógyártó, amely képes lesz felvenni vele a versenyt?

‌
‌

2022-01-03_mercedes-benz_vision_eqxx_039

Aerodinamikai csoda. Elképesztően áramvonalas, forradalmian hatékony, és még napelemmel is termel magának energiát a Mercedes szenzációja, amely nem fogyaszt többet 10 kWh-nál 100 km-en.

‌
‌

2021-07-16_everrati_ford_gt40_05

Ha rájuk hallgatunk, még a kőkorszakban élnénk. Hogyan vélekedtek a szakértők és üzletemberek a világ legnagyobb találmányairól? Összegyűjtöttük minden idők legnagyobb tévedéseit és legostobább gazdasági döntéseit, fontos tanulságra rávilágítva: nincs tévedhetetlen ember.

‌
‌
‌
Megosztás a következővel: TwitterMegosztás a következővel: Facebook
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌