Mi áll az akkugyártási viták hátterében? ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­
Villanyautósok.hu
Debrecen még csak a történet kezdete
‌
‌

Debrecen még csak a történet kezdete

Mi váltotta ki fortyogó indulatokat a debreceni akkumulátorgyár körül? Exkluzív interjúban kérdeztük Kaderják Pétert, aki szerint egy jórészt ismeretlen iparral állunk szemben, és az összeszokás még csak most kezdődik. Részt vettünk az MG4 hazai premierjén, de Franciaországba is elmentünk, hogy leteszteljük, a Lexusnak jobban áll-e a furcsa kormány, mint a Teslának. Megjöttek az első hivatalos fotók a Kia hatalmas villanyautójáról, és bemutatkozott a Volkswagen tízmillió forintos újdonsága is.

‌

Exkluzív

2023-03-06_kaderjak_peter_interju_07

Nincs más út. Miért éppen Magyarország az egyik fő célpontja az akkumulátorgyártó beruházásoknak és miért van ekkora társadalmi feszültség a debreceni CATL-gyár körül? Exkluzív interjúban kérdeztük a Magyar Akkumulátorgyártók Szövetségének elnökét hazánk akkumulátoripari pozíciójáról.

‌
‌

A hét kedvenc olvasnivalója

official_volkswagen_id2all_10

Villanyautó mindenkinek. Megtervezték, kidobták, most újjászületett – bemutatkozott a Volkswagen ID. villanyautó-sorozatának eddigi legkisebb és legolcsóbb tagja. Az ID. 2all egyben azt is megmutatja, hogyan fognak kinézni a jövő Volkswagenjei.

‌
‌

A hét kedvenc videója

2023_03_12_meghogy_a_villanyauto_01

Mopedautóval nem buli a Forma-1. A Citroën Ami egy jópofa járgány rengeteg előnnyel, de a dinamikus kanyarodás pont nem tartozik közéjük. Videón, mi történik, ha a monacói versenypálya híres hajtűkanyarját akarjuk fékezés nélkül bevenni.  

‌
‌

És ezekről se feledkezz meg:

2023-03-16_tesla_supercharger_v4_hollandia_03

Teljesen új dizájn. Újabb információk láttak napvilágot a Tesla villámtöltőjének legújabb generációjáról, melynek legelső állomását már be is kapcsolták Európában. Teslások beszámolói alapján összefoglaltuk, mi változott az V3-as Superchargerekhez képest.

‌
‌

2023_03_15_kia_ev9_10

Koreai óriás. Megérkeztek a legelső hivatalos fényképek a Kia sorozatgyártásba induló, hétszemélyes családi villanyautójáról, és felkerültek az internetre az első körbejárós videók is az EV9-ről. Mutatjuk, mi minden derült ki a sokak által várt újdonságról.

‌
‌

2023_03_04_lexus_rz450e_79

A tapasztalataink elég yoke. Mit tudhat egy kezdetektől fogva elektromosnak tervezett japán prémium autó? Veszélyes vagy praktikus a yoke kormány? Franciaországban leteszteltük a Lexus RZ450e-t.

‌
‌

2023-03-15_bmw_i5_01

Nagy hátsóval és kisportolva. Még az idén bemutatkozik az 5-ös BMW új generációja, amelyből i5 néven tisztán elektromos változat is érkezik. Csakhogy, mint kiderült, az alap szedán nem az egyetlen villanyautó lesz a termékcsaládban. Az elektromos paletta bővülése mellett a hidrogénes projektek is folytatódnak.

‌
‌

Nátrium-ion akkumulátor

Így áll most a „konyhasós” energiatárolás. Nemrég piacra került Kínában a legelső nátrium-ionos akkuval szerelt villanyautó, így ennek apropóján összeszedtük, hol tartanak jelenleg az iparági szereplők a fejlesztéseikkel. Mikor terjedhet el tömegesen ez a technológia, és mit várhatunk tőle? Íme az összefoglalónk!

‌
‌

2019-10-22_tesla_supercharger_auchan_torokbalint_05

Nem állnak be a sorba. Közel 2,4 milliárd forint értékű állami támogatásról mondott le a Tesla, csak hogy ne kelljen képernyőt és bankkártyaolvasót szerelnie a töltőire. Felesleges pénzkidobás lenne, vagy van igény a bankkártyás fizetésre a Superchargereknél? Vagy van esetleg egy arany középút?

‌
‌

official_ford_smax

Új korszak közeleg. Az elektromosítás gyakran olyan struktúraváltással jár, amelyben ismert modellek mennek a süllyesztőbe, és munkahelyek is megszűnnek. Ez történik most a Forddal is Európában, ám az átalakulás korszakváltó autókat is magával hoz, amelyek egyikét a jövő héten be is mutatjuk!

‌
‌

2023-03-17_mg4_magyarorszagi_bemutato_02

Indul a forgalmazás. Hazánkban is bemutatkozott az MG kompakt ferdehátúja, amely vonzó belépő szintű opciót jelent a villanyautózásba a kínaiaktól nem rettegő vásárlóknak. Cikkünkben elmondjuk, milyen hajtáslánc-változatokban lesz kapható az MG4, és mennyit kell érte fizetni Magyarországon.

‌
‌

2023-03-15_padlizsan_napelem

Még több zöldség. Sokak szerint a napelemek elveszik a termőföldeket az emberektől, a valóságban azonban a napelemek és a mezőgazdaság jól megfér egymás mellett, csak jól kell kihasználni a szinergiát. Egy növénytermesztő cég bemutatta, hogyan lehet növelni a termésátlagot napelemekkel.

‌
‌
‌
Megosztás a következővel: TwitterMegosztás a következővel: Facebook
‌
Ezt az e-mailt azért kaptad, mert csatlakoztál a Villanyautósok Közösségéhez a(z) címmel. Ha nem szeretnél heti rendszerességgel hírösszefoglalókat kapni, akkor ezt ide kattintva le tudod mondani.
webes változat - leiratkozás - profil módosítása
Logo
© 2025 Villanyautósok, Minden jog fenntartva.
‌