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
auto
2024. 05. 29. szerda

Magyarországon is bemutatkozott az MG4

elektromos autó

Ma délelőtt hivatalosan is bemutatkozott Magyarországon az MG4. Az AMTS kiállítás területén megrendezett partnertalálkozó és sajtótájékoztató keretében az MG márka hazai importőre lerántotta a leplet az importőr által a B szegmensbe sorolt, bár onnan méretei miatt felfelé kilógó autóról, ami a brit-kínai márka első tisztán elektromosan modellje lesz Magyarországon. A brand 10 hónapja mutatkozott be idehaza, akkor a Nyugat-Európában népszerű ZS EV modell is ott volt a színpadon, de a nagyobb piacokon elért siker mellett abból a modellből azóta sem jutott hazánkba eladható példány.

Az MG4-gyel ennek okán már sokkal óvatosabbak voltak a hazai képviseletet ellátó Duna Autónál, ugyanis a mostani bemutatót csak azután rendezték meg, hogy kirakodták a Magyarországnak szánt első 60 példányt a szlovéniai Koper kikötőjében. Így ezek az autók már biztosan eljutnak az ország 22 MG kereskedéseibe, és megindulhat a márka elektromos modelljeinek a forgalmazása is. A 4,287 m hosszú és 2705 mm tengelytávú autó a gördeszka padlólemeznek köszönhetően alacsony súlyponttal rendelkezik, és a kialakításnál ügyeltek arra, hogy az első és hátsó tengelyek között egyenlően legyen elosztva az autó tömege, ami jó vezethetőséget és stabilitást biztosít. A tágas utastérnek jót tesz, hogy az MSP (Modular Scalable Platform) elnevezésű alaprendszer az elfektetett akkucelláknak köszönhetően az egyik legvékonyabb a piacon. Az alig 110 mm-es magasságával kevesebb helyet foglal el az autó aljában, mint egy állított aluminium üdítős doboz. A vékony kialakítás ellenére az akkupakk természetesen aktív hőmenedzsmenttel is rendelkezik.

Az MG4 kétféle akkupakkal lesz kapható. A kisebb, 51 kWh-s (nettó 50,8 kWh) pakk lítium-vasfoszfát kémiát használ (104 cella sorba kötve), így nehezebb és nagyobb ugyan egységnyi energiatároló képességre vetítve, mint a lítiumion akkuk, viszont kevésbé érzékeny a teletöltésre, és várhatóan tartósabb is, mint a másik kémia. A 64 kWh-s változatba lítiumion akkumulátor (NCM, 104 cella sorba kötve) kerül, amiből 61,7 kWh használható fel az autó mozgatására. A kisebb akkus verziónál a fedélzeti töltő 6,6 kW-os (1 fázis), míg a nagyobb akkuhoz 11 kW teljesítményű (3 fázis) OBC jár. Egyenáramú (DC) töltőn a töltési maximum az 51 kWh-s akkunál 117 kW, míg a 64 kWh-s pakkot akár 135 kW-tal is lehet tölteni. Előbbinél 10%-ról 80%-ra 40 perc a töltési idő, míg utóbbinál ugyanerre elég 35 perc is. Sebesség terén a modellek között nincs különbség, mindegyik 160 km/h-ra van limitálva, viszont álló helyzetből a 100 km/h-s tempót a kisebb akkus 0,2 mp-cel rövidebb idő alatt éri el (7,7 mp a 7,9 mp helyett).

Az akkupakkok és a felszereltségi szintek nem variálhatók szabadon. A kisebb akkus modell csak a Family kivitelben érhető el, míg a 64 kWh-s pakkot csak a Comfort és a Luxury csomagban lehet „választani”. A hatótáv a három felszereltségi szintnél 350, 450 és 435 km az előbbi sorrendben.

Az MG4 tömege egészen kedvező, kisebb akkuval 1655, míg a nagyobbal 1685 kg. A 125 illetve 150 kW-os rendszerteljesítménynek, és a mindkét akkuméretnél elérhető 250 Nm-es nyomatéknak köszönhetően az MG4 akár 500 kg-os utánfutó vontatására is képes.

Az MG Pilot fantázianevű kettesszintű önvezetés/vezetői asszisztens (amikor az autó követi a sávot és a sebességet a beállított szinten, illetve a forgalomhoz igazodva tartja) mindhárom felszereltségi szinten jár az autóhoz, de a holttérfigyelést megvalósító hátsó radarokat csak a Luxury szinten építik be az autóba. Így a hátsó keresztirányú forgalmat, az ajtónyitáskor az érkező járművekre figyelmeztető illetve a sávváltáskor a forgalmat figyelő rendszert csak a legdrágább szintet választók kapják meg.

Szintén jár az autóhoz a V2L (Vehicle to Load) rendszer, amivel akár 2,2 kW-os fogyasztók is elláthatók váltakozó árammal egy konnektor segítségével, és az MG4 esetén a kulcsnélküli autónyitás illetve indítás sem feláras.

Az autónak egyelőre a kisebb akkus Family, illetve nagyobb akkus Comfort változatára van ár. Előbbi 12.899.000 forint, míg utóbbiért 14.399.000 forintot kérnek. A fehértől eltérő fényezés felára 150.000 Ft, a vevők pedig összesen 7 szín közül választhatnak. A legmagasabb felszereltségi szintű Luxury kivitel ára egyelőre még nem ismert.

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.