Magyarországon is bemutatkozott az MG4
Ma délelőtt hivatalosan is bemutatkozott Magyarországon az MG4. Az AMTS kiállítás területén megrendezett partnertalálkozó és sajtótájékoztató keretében az MG márka hazai importőre lerántotta a leplet az importőr által a B szegmensbe sorolt, bár onnan méretei miatt felfelé kilógó autóról, ami a brit-kínai márka első tisztán elektromosan modellje lesz Magyarországon. A brand 10 hónapja mutatkozott be idehaza, akkor a Nyugat-Európában népszerű ZS EV modell is ott volt a színpadon, de a nagyobb piacokon elért siker mellett abból a modellből azóta sem jutott hazánkba eladható példány.
Az MG4-gyel ennek okán már sokkal óvatosabbak voltak a hazai képviseletet ellátó Duna Autónál, ugyanis a mostani bemutatót csak azután rendezték meg, hogy kirakodták a Magyarországnak szánt első 60 példányt a szlovéniai Koper kikötőjében. Így ezek az autók már biztosan eljutnak az ország 22 MG kereskedéseibe, és megindulhat a márka elektromos modelljeinek a forgalmazása is. A 4,287 m hosszú és 2705 mm tengelytávú autó a gördeszka padlólemeznek köszönhetően alacsony súlyponttal rendelkezik, és a kialakításnál ügyeltek arra, hogy az első és hátsó tengelyek között egyenlően legyen elosztva az autó tömege, ami jó vezethetőséget és stabilitást biztosít. A tágas utastérnek jót tesz, hogy az MSP (Modular Scalable Platform) elnevezésű alaprendszer az elfektetett akkucelláknak köszönhetően az egyik legvékonyabb a piacon. Az alig 110 mm-es magasságával kevesebb helyet foglal el az autó aljában, mint egy állított aluminium üdítős doboz. A vékony kialakítás ellenére az akkupakk természetesen aktív hőmenedzsmenttel is rendelkezik.
Az MG4 kétféle akkupakkal lesz kapható. A kisebb, 51 kWh-s (nettó 50,8 kWh) pakk lítium-vasfoszfát kémiát használ (104 cella sorba kötve), így nehezebb és nagyobb ugyan egységnyi energiatároló képességre vetítve, mint a lítiumion akkuk, viszont kevésbé érzékeny a teletöltésre, és várhatóan tartósabb is, mint a másik kémia. A 64 kWh-s változatba lítiumion akkumulátor (NCM, 104 cella sorba kötve) kerül, amiből 61,7 kWh használható fel az autó mozgatására. A kisebb akkus verziónál a fedélzeti töltő 6,6 kW-os (1 fázis), míg a nagyobb akkuhoz 11 kW teljesítményű (3 fázis) OBC jár. Egyenáramú (DC) töltőn a töltési maximum az 51 kWh-s akkunál 117 kW, míg a 64 kWh-s pakkot akár 135 kW-tal is lehet tölteni. Előbbinél 10%-ról 80%-ra 40 perc a töltési idő, míg utóbbinál ugyanerre elég 35 perc is. Sebesség terén a modellek között nincs különbség, mindegyik 160 km/h-ra van limitálva, viszont álló helyzetből a 100 km/h-s tempót a kisebb akkus 0,2 mp-cel rövidebb idő alatt éri el (7,7 mp a 7,9 mp helyett).
Az akkupakkok és a felszereltségi szintek nem variálhatók szabadon. A kisebb akkus modell csak a Family kivitelben érhető el, míg a 64 kWh-s pakkot csak a Comfort és a Luxury csomagban lehet „választani”. A hatótáv a három felszereltségi szintnél 350, 450 és 435 km az előbbi sorrendben.
Az MG4 tömege egészen kedvező, kisebb akkuval 1655, míg a nagyobbal 1685 kg. A 125 illetve 150 kW-os rendszerteljesítménynek, és a mindkét akkuméretnél elérhető 250 Nm-es nyomatéknak köszönhetően az MG4 akár 500 kg-os utánfutó vontatására is képes.
Az MG Pilot fantázianevű kettesszintű önvezetés/vezetői asszisztens (amikor az autó követi a sávot és a sebességet a beállított szinten, illetve a forgalomhoz igazodva tartja) mindhárom felszereltségi szinten jár az autóhoz, de a holttérfigyelést megvalósító hátsó radarokat csak a Luxury szinten építik be az autóba. Így a hátsó keresztirányú forgalmat, az ajtónyitáskor az érkező járművekre figyelmeztető illetve a sávváltáskor a forgalmat figyelő rendszert csak a legdrágább szintet választók kapják meg.
Szintén jár az autóhoz a V2L (Vehicle to Load) rendszer, amivel akár 2,2 kW-os fogyasztók is elláthatók váltakozó árammal egy konnektor segítségével, és az MG4 esetén a kulcsnélküli autónyitás illetve indítás sem feláras.
Az autónak egyelőre a kisebb akkus Family, illetve nagyobb akkus Comfort változatára van ár. Előbbi 12.899.000 forint, míg utóbbiért 14.399.000 forintot kérnek. A fehértől eltérő fényezés felára 150.000 Ft, a vevők pedig összesen 7 szín közül választhatnak. A legmagasabb felszereltségi szintű Luxury kivitel ára egyelőre még nem ismert.