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
auto
2024. 07. 27. szombat

További részletek az új Kia EV9-ről

A hivatalos sajtófotókkal szinte egy időben került fel a YouTube-ra néhány videó is a Kia EV9 modellről, melyeken alaposabban bemutatják a méretes családi SUV-ot. Nézzük milyen további érdekes részleteket tudtunk meg.

A Dél Koreában megtekintett autó méretes, 21 hüvelykes kerekeken gördül, a keréktárcsák villanyautósan burkoltak a jó légellenállás érdekében, háromszög és négyszög dizájnnal egyaránt elérhetők. Az EV9 hosszúsága 4,9 méter, szélessége kb. 2 méter, magassága pedig közel 1,8 méter.

A mai Kia modellekhez hasonlóan az EV9 is kap első csomagteret, amely a Niro és EV6 modelleknél jóval méretesebbnek tűnik, és még a harmadik sor mögött is méretes hátsó csomagtér marad. A töltőnyílás az e-GMP autóknál megszokott módon a jobb hátsó sárvédőre került.

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

Reggeli cikkünkben a korábban kiszivárgott műszaki adatok alapján még azt írtuk, a csúcsmodell várhatóan 400 lóerős lesz majd, az egyik lenti videó szerint azonban az EV9 megkaphatja a Kia EV6 GT modell 600 lóerős, kétmotoros összkerékhajtását is, amivel a 4 másodperces 100-as sprint sem tűnik elérhetetlennek. A másik videóban „csak” 5 másodperces gyorsulásról beszélnek. A hónap végén a hivatalos premieren vélhetően kiderül, hogy melyik pletyka válik valósággá.

Az irányváltó a Kiákban megszokott, középkonzolon lévő elforgatható gomb helyett ezúttal felköltözik a négyküllős kormánykerék mögé, ahol egy masszív, méretes kar tölti be ezt a funkciót.

A középső kijelző alatti érintőgombok rejtettek lesznek és megszűnik a dupla funkcionalitás. Nem kell majd váltogatnunk, hogy a légkondicionáló rendszer, vagy az audio- és navigációs rendszer funkcióit szeretnénk vezérelni. Helyette a légkondicionáló egy saját 5 hüvelykes érintőképernyőt kapott az EV6-ból is ismert két darab 12,3 hüvelykes képernyő között. A megoldás hátránya, hogy az utas számára kissé távolra került, a vezetőnek viszont lényegesen kényelmesebb, mint a funkcióváltás. A hőmérséklet szabályozása és a ventilátor erőssége ráadásul fizikai gombokat is kapott.  A harmadik sor utasai pedig a tetőbe szerelt gombokkal szabályozhatják a légkondicionálót.

A hangerőszabályzó fizikai kezelőszervet kapott, amely nem a szokásos tekerhető rádiógomb, hanem egy kis görgő középen az elakadásjelző nyomógombja felett. Ötletes megoldás.

A Fully Charged Show videója bizonyítja, hogy felnőttek is elférnek a harmadik sorban, és nem csak az első két sor, de a leghátul ülők üléstámlájának dőlésszöge is szabályozható. Apró érdekesség, hogy a hatüléses változat második sorának körbeforgatható ülései nem csak menetirányban és menetiránynak háttal rögzíthetők, hanem a nyitott ajtók felé fordítva is, így ha valahol várakozunk nyitott ajtóval az ülésben pihenve gyönyörködhetünk a tájban.

A pontos hatótávra a közúti tesztekig várnunk kell, de bizakodásra ad okot, hogy a bemutatóban szereplő példány 91%-os töltöttségnél 436 km-es hatótávot jósolt.

 

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.