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
auto
2024. 04. 21. vasárnap

Premier: ez a 10 milliós villany-Volkswagen

elektromos autó

Nem sűrűn fordul elő az autógyártókkal, hogy egy fontos, nagy hírverés közepette bemutatott modellt a fejlesztés közben komplettül kidobjanak, és visszaküldjék a tervezőket a rajzasztalhoz, de a Volkswagen ID. 2-vel pont ez történt.

Most elkészült a teljesen új prototípus, amit (újra) be is mutattak.

Népautó a Love Brandtől

A bemutatón a cég vezetői arról beszéltek, hogy a Volkswagennek újra Love Brandnek, azaz egy olyan márkának kell lennie, amelyet az emberek szeretnek, amelynek dizájnja pozitív érzelmeket kelt.

A négy méteres, a Polo és a Golf közé pozícionált autó nem csak az árkategória miatt fontos a cégnek, hanem azért is, mert ez az első prototípus az új dizájnnyelvezettel. Magyarul most az is kiderül, hogyan fognak kinézni a jövő Volkswagenjei.

A hivatalosan ID. 2all, azaz ID Mindenkinek nevezett tanulmányautó még változhat a sorozatgyártásig. De azért az nem várható, hogy ehhez ismét elölről kezdjék a munkát, inkább az valószínű, hogy ehhez már nagyon hasonló lesz majd a végtermék is.

Az autó tervezője kiemelte: fontos volt neki, hogy az autó arca, a szemei, mosolyt ábrázoljanak és szimpátiát keltsenek – így lesz a Volkswagen újra Love Brand, ahogy mondta.

Az autó oldala és fara a sportosságot hangsúlyozza, a tervező szerint azt az érzetet kelti, hogy lehet vele száguldani, stabilan fekszik az úton, nem fog leesni róla.

Az új irányvonal belül például fizikai gombokat jelent az érintésérzékeny csúszkák helyett, és az elektromos platformnak köszönhetően a Polo méretű külső Golf méretű belsőt rejt a gyártó ígérete szerint.

A belsőt ennek ellenére letisztult, egyszerű formák uralják két nagy kijelzővel. Az infotainment képernyő szemre jóval nagyobb, mint az eddigiek, és a következő generációs kezelőfelület is sokkal modernebb, tetszetősebb, mint ami ma van az ID sorozatban. Reméljük most elég fürge is lesz.

A középkonzol alján egy kerek, VW logós tekerőgombot látunk, sötét négyszögletes területtel körülötte. Arra tippelnénk, hogy végre nem a BMW i3-ból elcsent váltó lesz a kocsikban, hanem ez veszi át a helyét, és ha találgatni kellene, azt mondanánk, hogy azon a négyszögletű felületen villan majd fel a kiválasztott vezetési mód és irány.

A bemutatón a főtervező úgy jellemezte a dizájnt, hogy az stabil, megbízható és kúl, van benne valami kis extra, valami meglepő és vonzó.

A cég a bemutatón nem győzte hangsúlyozni, hogy demokratizálni akarják a villanyautózást, el akarják hozni az olcsóbb kategóriákba is, így az ID. 2all előtt olyan ikonikus autók képeit és múzeumi példányait vonultatták fel, mint az eredeti Bogár, az első Golf, vagy Polo.

Az ID. 2all technikai adatai
Meghajtás MEB Entry, elsőkerékhajtás
Teljesítmény 166 kW / 226 LE
Hatótáv kb. 450 km (WLTP)
Töltési idő 10-80% kb. 20 perc alatt
Gyorsulás
0-ról 100 km/h-ra
< 7 mp
Legnagyobb sebesség 160 km/h
Hossz 4050 mm
Szélesség 1812 mm
Magasság 1530 mm
Tengelytáv 2600 mm
Csomagtér 490-1330 l
Gumiméret 225/40 R20

ID. 2all.

Az új kisautóval a vállalat visszatér az elsőkerék hajtáshoz – ilyen az MEB platformon eddig nem volt. Az ID. 2all egyébként a kis mérete ellenére 450 kilométeres hatótávot ígér – de, hogy ezt megkapjuk a most már hivatalosan is 25 ezer euró, azaz 10 millió forint környékére ígért induló árért arra azért mérget nem vennénk, van egy olyan érzésünk, hogy inkább majd egy kisebb akkus változat kerül ennyibe.

MEB+ elsőkerék hajtással.

Apropó platform, ez már nem az MEB, hanem az MEB+, amely a márkaigazgató szavaival élve, villámgyors, 125 kilowattos töltést is tud majd.

A Volkswagen 2026-ig 10 új villanyautót kíván bemutatni, és megerősítették, hogy számításaik szerint 2030-ra Európában az eladásaik 80 százaléka teljesen elektromos lesz. Azt is elárulták, hogy továbbra is dolgoznak egy 20 ezer dolláros villanyautón – ha tippelni kellene, azt mondanánk ez az igazi e-up! utód ID. 1 lesz.

Elfogyott a bátorság

Ha összevetjük az új dizájnt a korábbi ID. Life tanulmánnyal, akkor egyértelmű, hogy a tervezők elérték a kitűzött célt – ettől az autótól nem fog szívrohamot kapni a hagyományos VW vásárló. Házon belül sok kritika érte a korábbi ID dizájnnyelvezetet, hogy túl játékos és futurisztikus, és nem úgy néz ki, ahogy egy Volkswagennek ki kell néznie.

Az új ID. 2all ezzel szemben nagyon is hagyományőrző, valószínűleg tíz emberből kilenc ha meglátja, azt fogja gondolni, ez a legújabb Polo. A bemutatóra meghívott egyik vendég, egy újságíró, rögtön azzal is kezdte az aftershow interjút, hogy véletlenül e-Polónak nevezte a kocsit.

A főtervező elmondta, hogy a hátsó profilhoz az inspiráció a Golf ikonikus C oszlopa volt, és fontos volt, hogy végre újra felismerhetően Volkswagen legyen az autó.

Ezt egészen bizonyosan elérték, és ez nem is kimondottan baj, hiszen nem akar mindenki egy sci-fi díszletei közül választani autót. De hogy ez fogja-e majd megszólítani a most érettségizőket, azokat az első autósokat, akikről a bemutatón beszéltek az majd kiderül.

Csapó kettő

A Volkswagen ID. Life prototípusát még a Herbert Diess érában, 2021 szeptemberében mutatták be, azzal a nem titkolt üzenettel, hogy ebből lesz majd az ID. 2, a gyártó első 20 ezer euró alatti, a kor követelményeinek megfelelő paraméterekkel rendelkező villanyautója, amelyet 2025-től lehet majd megvásárolni. Olcsó villanyautók korábban is léteztek már, de ezek mindig erősen kompromisszumos megoldások voltak a méret, a hatótáv és a töltési teljesítmény terén, a Volkswagen viszont elsőként akarta átlépni a bűvös ár-határt egy modern elektromos járművel.

Volkswagen ID.Life: ez lesz az új retro kedvenc?

Egy évvel ezelőtt, 2022 február végén azonban bombaként robbant a hír, hogy a gyártó teljesen kidobja az eddigi terveket, és teljesen új dizájnt akar, mert az ID. Life sem szakmai sem céges körökben nem aratott sikert. Mi a magunk részéről kedveltük a vidám kisautó formáját, maximum az első csomagtérfedél alá rejtett töltőnyíláson vonogattuk a szemöldökünket, de, gondoltuk, ezt majd kinövi a szériává érés folyamatában a típus.

Ég veled ID.Life: újra kell tervezni a VW szuperolcsó villanyautóját

Tavaly augusztusra aztán az is kiderült, hogy nem lesz tartható a 20 ezer eurós ár sem, hanem inkább 25 ezerre kell majd felkészülnünk, de a gyártó ígérte, hogy tartani tudja a 2025-ös ütemtervet.

Jóval drágább lesz a VW villanyos kisautója, mint tervezték

Azóta már új vezető dizájner terelgeti a gyártó formavilágát, és nem is vesztegették az időt, a reset gomb megnyomásához képest meglepően gyorsan, egy év alatt előálltak a vadonatúj változattal.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.