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
auto
2024. 05. 26. vasárnap

Megszűnik két Ford modell Európában

elektromos autó
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

A Ford európai átalakulása számos új elektromos modell bevezetésével jár, amelyeket izgatottan várunk, de a stratégiaváltás sajnos több ismert, de ma már kevéssé népszerű modell megszűnését is jelenti.

Ez pedig elbocsátásokkal is jár.

Viszlát Galaxy és S-Max

A Ford Galaxy hétüléses egyterű (MPV) 1997-ben mutatkozott be Európában, és a típus fénykorában majd’ 60 ezer fogyott belőle évente – az utóbbi években, viszont már csak ennek a tizedét szívta fel a piac. A Ford CD4 platformjára épülő autó utolsó nagy frissítése, a harmadik generáció 2015 közepén jött ki, amit 2020-ra egy kis ráncfelvarrás próbált vonzóbbá tenni. Tavaly már csak egyetlen, hibrid motorral volt rendelhető az autó.

Ford Galaxy

Az S-Max frissebb modell, a sorozatgyártás 2006-ban indult. A Galaxy alatti kategóriában induló családi, ötszemélyes egyterű eladásai a második évben 70 ezer körül tetőztek, és ekkor a típus megnyerte az európai év autója díjat is. 2015 óta az autó második generációját gyártják, azonban mostanára az eladások az évi hatezres szintre estek vissza.

Ford S-Max

A Ford úgy döntött további frissítés már nem érkezik ezekhez a modellekhez, hanem az európai átalakulás jegyében idén áprilisban beszünteti a gyártásukat.

Három hét múlva korszakváltáshoz érkezik a Ford

A gyártó kínálatában a prémium árú Mach-e után az első megfizethetőbb villanyautó a VW MEB alapokra épülő SUV lesz majd, amelyet március 21-én lepleznek le.

Nekünk már alkalmunk volt a premier előtt megnézni az autót, amelyről 21-én írásos és videós anyaggal is beszámolunk.

Egyelőre úgy néz ki, hogy a milliárdos beruházással felújított kölni üzem lesz az autógyártó fő európai személyautógyártó-bázisa. A német saarlouisi üzemet éppen árulja a márka, itt a Focus 2025-ös nyugdíjazása után már nem készülnek Fordok. A Spanyol Valencia pontos jövője egyelőre még nem ismert, de most azt jelentette be a gyártó, hogy miután áprilisban megszűnik a Galaxy és az S-Max gyártása, 1100 alkalmazottól válnak meg. Az üzemben jelenleg 5800-an dolgoznak, és az autógyártó igyekszik a szakszervezetekkel közösen szociálisan érzékenyen kezelni a leépítéseket - írja az Automobilwoche.

A Fordnak még egy gyára van Európában, amely a román Craiovában található.

Fájdalmas évek állnak a Ford előtt

A Fiesta a következő

A következő Ford modell amelyik nyugdíjba készül, a Ford Fiesta lesz. Voltak évek, amikor a kisautóból több mint 400 ezer fogyott Európában, 2021-ben azonban már csak 86, tavaly pedig nagyjából 70 ezer talált gazdára. A Fiesta gyártását júniusban fejezik be Kölnben, a Ford pedig ezzel a kisfilmmel búcsúzik a típustól.

3800 embert küld el a Ford Európában

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.