Megszűnik két Ford modell Európában
A Ford európai átalakulása számos új elektromos modell bevezetésével jár, amelyeket izgatottan várunk, de a stratégiaváltás sajnos több ismert, de ma már kevéssé népszerű modell megszűnését is jelenti.
Ez pedig elbocsátásokkal is jár.
Viszlát Galaxy és S-Max
A Ford Galaxy hétüléses egyterű (MPV) 1997-ben mutatkozott be Európában, és a típus fénykorában majd’ 60 ezer fogyott belőle évente – az utóbbi években, viszont már csak ennek a tizedét szívta fel a piac. A Ford CD4 platformjára épülő autó utolsó nagy frissítése, a harmadik generáció 2015 közepén jött ki, amit 2020-ra egy kis ráncfelvarrás próbált vonzóbbá tenni. Tavaly már csak egyetlen, hibrid motorral volt rendelhető az autó.

Az S-Max frissebb modell, a sorozatgyártás 2006-ban indult. A Galaxy alatti kategóriában induló családi, ötszemélyes egyterű eladásai a második évben 70 ezer körül tetőztek, és ekkor a típus megnyerte az európai év autója díjat is. 2015 óta az autó második generációját gyártják, azonban mostanára az eladások az évi hatezres szintre estek vissza.

A Ford úgy döntött további frissítés már nem érkezik ezekhez a modellekhez, hanem az európai átalakulás jegyében idén áprilisban beszünteti a gyártásukat.
A gyártó kínálatában a prémium árú Mach-e után az első megfizethetőbb villanyautó a VW MEB alapokra épülő SUV lesz majd, amelyet március 21-én lepleznek le.
Nekünk már alkalmunk volt a premier előtt megnézni az autót, amelyről 21-én írásos és videós anyaggal is beszámolunk.
Egyelőre úgy néz ki, hogy a milliárdos beruházással felújított kölni üzem lesz az autógyártó fő európai személyautógyártó-bázisa. A német saarlouisi üzemet éppen árulja a márka, itt a Focus 2025-ös nyugdíjazása után már nem készülnek Fordok. A Spanyol Valencia pontos jövője egyelőre még nem ismert, de most azt jelentette be a gyártó, hogy miután áprilisban megszűnik a Galaxy és az S-Max gyártása, 1100 alkalmazottól válnak meg. Az üzemben jelenleg 5800-an dolgoznak, és az autógyártó igyekszik a szakszervezetekkel közösen szociálisan érzékenyen kezelni a leépítéseket - írja az Automobilwoche.
A Fordnak még egy gyára van Európában, amely a román Craiovában található.
A Fiesta a következő
A következő Ford modell amelyik nyugdíjba készül, a Ford Fiesta lesz. Voltak évek, amikor a kisautóból több mint 400 ezer fogyott Európában, 2021-ben azonban már csak 86, tavaly pedig nagyjából 70 ezer talált gazdára. A Fiesta gyártását júniusban fejezik be Kölnben, a Ford pedig ezzel a kisfilmmel búcsúzik a típustól.