Pánikkeltés, vagy ezúttal tényleg van alapja? ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏
|
A hét kedvenc olvasnivalója
Olasz dizájn, kínai technológia. Eddig csak képeken láttuk, most viszont élőben is megnézhettük a lengyelek legelső elektromos autóját. A gyártás még odébb van, de eddig ígéretesnek tűnik a projekt. A lengyelországi rendezvényen nem csak az Izeráról, hanem az európai emobilitás állapotáról is sokat megtudtunk.
|
|
|
|
A hét kedvenc videója
Kamerák kereszttüzében. A népszerű amerikai tévésztár, Jay Leno autós műsorában járt a Tesla Semi, ahol a cég két vezető beosztású alkalmazottja is válaszolt a kérdésekre. Mutatjuk a videót, de a fontosabb új információkat össze is foglaltuk.
|
|
|
|
És ezekről se feledkezz meg:
85 az új 80. Jelentős műszaki fejlesztésekkel kerül gyártásba a megújult Škoda Enyaq: nő a motorteljesítmény, gyorsul a töltés, bővül a hatótávolság, de az infotainment rendszer is tartogat újdonságokat. Összefoglaltuk, mit kell tudni az új változatokról.
|
|
|
|
Még a rántott hús is elkészült. A V2L praktikus funkció tud lenni, ha a villanyautó az egyetlen áramforrás a közelben. De azon túl, hogy mindenféle elektromos berendezés működtethető vele a kocsi aksijáról, komolyabb helyzetekben is jól jöhet: kipróbáltuk, mire jó, amikor teljes áramszünet van a házban.
|
|
|
|
Elindult a lekérdezési portál. Néhány kattintással megtudhatják a napelemes rendszerrel rendelkező fogyasztók, hogy saját mérőhelyükön lesz-e lehetőség visszatáplálásra. Szó esett egy 75 milliárd forintos pályázatról is háztartási akkumulátorok telepítésére, és más infomorzsákat is elszórtak az illetékesek.
|
|
|
|
Május óta először. Aki a szeptemberi hatalmas árcsökkentés után arra számított, hogy még lejjebb fognak kúszni a Tesla hazai árai, az rossz lóra tette a tétet. Akad olyan típus, ami most kétmillióval lett drágább, de van olyan is, aminek ezúttal nem változott az ára.
|
|
|
|
Dongfeng gyermekei. A Voyah márkanévnek az európai jelenléte ellenére még nem volt ideje beépülni a magyar köztudatba, a Forthing pedig még kevésbé hangzik ismerősen. Mindkét márka Kína egyik legnagyobb állami autógyártójának tulajdona, mi pedig most beültünk egy-egy villanyautójukba.
|
|
|
|
Mindkettőre szükségünk van. Egy fa köt meg több szenet a légkörből, vagy egy napelemmel előzhetünk meg több szén-dioxid-kibocsátást? A válasz természetesen ezúttal is „attól függ”, de azért egy gyors számítással könnyen perspektívába helyezhetjük a dolgokat.
|
|
|
|