Frissült a Tesla Model Y is
Na nem olyan nagyon, és egyelőre csak Kínában, de ez annyira váratlanul érkezett, hogy még csak a szokásos madarak sem csipogtak róla korábban.
Az igazi nagy frissítésre egy évet valószínűleg várni kell még.
A Juniper vége
A Model 3 Highland frissítésének érkezése az univerzum legrosszabbul őrzött titkai közé tartozott – persze, hogy pontosan mi minden is frissült a típusban azért az tartogatott meglepetéseket.
A szedán megújulása kapcsán már egy ideje az is kiszivárgott a Tesla háza tájáról, hogy az SUV testvér sem marad ki a jóból. Lehet, hogy a Model Y jelenleg a világ legnagyobb darabszámban eladott autója, de ahhoz, hogy ez így is maradjon, néha nem árt egy-egy ráncfelvarrás. Erre volt hivatott a Project Juniper, ami a testvér újításait emelné át a típusba, ám majd csak nagyjából egy évvel a Highland premierje után.
Ehhez képest tényleg derült égből jött az a villámcsapás, ami a negyedik negyedév első napján, október elsején érkezett az autógyártó kínai honlapján, ugyanis, részben, megújult a Model Y is.

A hivatalosnak tekinthető felsorolás szerint, eltűntek a fabetétek az utastérből és ezeket az új Model 3 szövet-bevonatai váltották fel. Ennél is látványosabb, hogy az Y is megkapta az utastérben mellmagasságban körbefutó LED csíkot.

Történt még két változás, mivel az alap 19 colos felniket is lecserélték, az újdonságot, ami továbbra is Gemini név alatt fut, a matt fekete színéről lehet felismerni, valamint egy másodperccel rövidebb lett a kisakkus verzió gyorsulása, amely így már 5,9 másodperc alatt van százon, és egy hajszállal, a kínai szabvány szerint 9 kilométerrel nőtt a hatótáv is. Hogy ez pontosan minek köszönhető, azt nem tudjuk, de a tippünk az, hogy átállhattak a hosszabb ideje a pletykákban szereplő új, hajtű-tekercseléssel gyártott motorra. De az is lehet, hogy csak simán szoftveresen variáltak valamit.

Akárhogy is, a Highland többi újítása, mint például a bajuszkapcsolók nélküli új kormány, az új szellőzőrendszer, a hátsó képernyő, az új lámpák, biztonsági ajtókialakítás, az új hangrendszerek, az új szellőztetett ülések, a két új fényezés, vagy az új futómű még nem érkeztek meg az Y-ba.

Állítólag a terv változatlan, jövő ősszel nagyobb frissítést kap az SUV is, ám ezt már nem Junipernek fogják hívni, hiszen nincs sok értelme egy olyan kódnévnek, amit az egész internet ismer, ezért a fejlesztés új nevet kapott, amit egyelőre nem ismerünk. A Highlandet egyébként a Tesla új, sanghaji fejlesztőközpontja alkotta meg, így nem lepődnénk meg ha az Y frissítését is itt készítenék elő.