Autószalont tartottak a héten Münchenben
Nem a villanyautók döntik romba a világot. Az elektromos autókkal kapcsolatos legnagyobb tévhitek közé tartozik, hogy nem lesz elég lítium, a kobaltot pedig a gyermekmunkásokkal kapartatják ki a föld alól az akkumulátorokhoz. A Tesla környezetvédelmi jelentése alapján azonban közel sem ennyire drámai a helyzet.
Aksi-lottó Tesla-módra. Milyen akkumulátorral kapja autóját, aki most Teslát rendel? Bármilyen meglepő, senki sem tudja. Teslát vásárolni jelenleg felér a szerencsejátékozással, de a titkolózásra nagyon is jó oka van az autógyártónak.
Tarolnak a villanyautók Magyarországon. Soha nem regisztráltak még annyi zöld rendszámos autót egy hónap alatt, mint augusztusban. Az újonnan átadott tisztán elektromos gépjárművek száma minden eddigi rekordot megdöntött, immár 16.903 zéró emissziós autó járja a hazai utakat.
Újabb kínai elektromos autók jönnek Európába. A Great Wall Motorshoz tartozó Ora a jövő év elején szállítaná vásárlóinak a Cat névre keresztelt jópofa villanyautót, a Wey pedig egy páratlanul nagy elektromos hatótávolságú plug-in hibriddel célozza meg kontinensünket.
Sportos dizájn, családi méretek, jön a következő villany-Škoda. Megjelentek az első hivatalos adatok a Škoda Enyaq iV kupétetős változatáról. Az Enyaq iV Coupé 80 az áramvonalasabb formának és a cég által kínált legnagyobb kapacitású akkumulátornak köszönhetően a modellcsalád legnagyobb hatótávjával büszkélkedhet.
Kicsi elektromos Volkswagen jó áron, na de hogy töltsük? Az IAA 2021 rendezvényen megmutatták az ID.Life koncepciót, amiből a Volkswagen legolcsóbb, 20 ezer eurós villanyautója készül 2025-ben. A tanulmányon azonban van egy fura megoldás, amit nem szeretnénk látni a sorozatgyártású változaton.
Távolról benzinkút, közelebbről viszont elektromos töltőállomás. Norvégiában már ez a látvány fogadja az autósokat, és várhatóan egyre több helyszínen cserélik villámtöltőoszlopokra az üzemanyagkutakat.
E osztály e-hajtással. Négy másik újdonság mellett az IAA 2021-en bemutatkozott a Mercedes-Benz vadonatúj sorozatgyártású modellje, az EQE. A cég hatalmas hiperképernyőjével felszerelt üzleti limuzin akár 660 kilométert is meg tud tenni egy töltéssel, 22 kW-os fedélzeti töltője pedig az AC töltőoszlopokon is villámgyors töltést biztosít.
Még a kijelzők is eltűnnek az autókból? Az Audi második Sphere tanulmánya teljes önvezetésre képes, még a kormány és a pedálok is gombnyomásra elbújnak, hogy az utasnak nagyobb mozgástere legyen. A vezérlés érintőfelületeken történik.
Megérkezett az új tisztán elektromos Renault. A Mégane E-Tech Electric csak nevében azonos a belsőégésű motoros slágermodellel, műszakilag semmi köze hozzá: dedikált villanyautó-padlólemezen, két akkumérettel és stílusos külsővel érkezik hamarosan a kereskedésekbe.
A NAV tervez, ember végez. Fontos változás lép életbe szeptember végétől a benzinkutakon és töltőállomásokon: az egységára mellett fel kell tüntetni 100 km üzemanyagköltségét is. Egy elektromos autó töltése azonban műszakilag jóval összetettebb folyamat, mint egy tankolás, így a feltüntetett adatok nem feltétlenül fogják a valóságot tükrözni.
A szomszédba mentünk a legújabb villanyautókért. Villanyautó-kiállítást tartottak Kassán, ahol lehetőségünk volt beülni egy Mercedes EQS-be. Az egész műszerfalat lefedő kijelző, hihetetlen prémium minőség jellemzi, de ennek persze meg is kell fizetni az árát.
Kaland két keréken. Hogyan éljünk túl egy közel 30 kilométeres burgenlandi biciklitúrát sportolói fizikum nélkül? Válasszunk olyan bringát, ami segít. Ha pedelec vásárlásán gondolkozol, akkor szerkesztőtársunk beszámolója különösen aktuális lehet számodra.
|