HALLASSUK A HANGUNK!

Írd alá Te is a GEVA (Global EV Alliance) nyilatkozatát!

Emlékeznek erre a jópofa kínai villanyautóra? Itt van Európában

Tavaly ősszel, az Ora Haomao városi kisautó kínai forgalmazásának kezdetekor azt írtuk, hogy ha ilyen villanyautók érkeznének a világ legnagyobb elektromosautó-piacából Európába, és még a baráti árcéduláikat is magukkal hoznák, akkor kis túlzással az itteni autóvásárlók rá sem néznének az európai autógyártók kínálatára. A jópofa dizájn az internetezők között is elsöprő sikert aratott, és aligha találunk olyat, aki ne látná szívesen a porschés stílusjegyeket hordozó cukiságot Európában. Van egy jó hírünk: a tervek szerint hamarosan lehetőségünk lesz megvásárolni.

Az Ora, mely a Great Wall Motors (GWM) autógyártó csoport egyik márkája, jelenleg az IAA Mobility 2021 rendezvény egyik kiállítója, így a látogatók testközelből megnézhetik az Európában Cat névre keresztelt kompakt villanyautót. A cég Münchenben jelentette be, hogy 2021 végén megnyitja az előrendelést, 2022 első felében pedig már szállítani is fogja a kocsit. Némi kételyünk azért lehet, hiszen a Great Wall Motors már 2020-ra is eltervezte az európai megjelenést, de most talán jobb esélyekkel vághat neki.

Az Ora Cat egy 4235 mm hosszú, 1825 mm széles, és 1596 mm magas villanycicus, mely 1510 kilót nyom. Műszaki alapját a GWM L.E.M.O.N kezdettől fogva elektromosnak tervezett platformja adja, amelybe egy 63 kWh kapacitású akkumulátort szereltek a fejlesztők. Az első kerekeket egy 126 kW-os villanymotor hajtja 250 Nm nyomatékkal, s a gyári adatok szerint 8,5 másodperces 0-100-as gyorsulásra, és 160 km/h-s végsebességre számíthatunk tőle.

Ebben a konfigurációban 400 km körül alakul a hatótávolsága, de a közleményben utal rá az Ora, hogy kisebb akkucsomagokkal is kínálni fogja autóját.

A kocsit gazdagon felszerelték érzékelőkkel: van benne 5 darab milliméter-hullámhosszú radar, 12 ultrahangos radar, 4 kamera a 360°-os látáshoz, valamint egy különösen nagy érzékenységű első kamera az intelligens vezetési asszisztenseknek. Mindezt egy Qualcomm Snapdragon 8155 processzor és egy Intel Mobileye chip támogatja.

Az arcfelismerés biztonságos utazást ígér, hiszen a rendszer magában foglalja a fáradtság és a figyelem elterelődésének észlelését. A biztonságot fokozza az ultraerős acélszerkezet, a 6 légzsák, a legújabb ESP rendszer, valamint az automatikus segítséghívó. Az OTA funkcióval minden rendszer folyamatosan naprakész marad. A Cat műszerfalán egy 20,5 colos Dual-Screen végzi a digitális adatmegjelenítést.

A felszereltségi szintekkel, értékesítési partnerekkel, és a vételárakkal kapcsolatban hamarosan jelentkezik az Ora.

A Great Wall egy másik elektromosított modellt is elhozott Európába: a Wey prémium márkájának Coffee 01 névre keresztelt plug-in hibridjét szintén forgalmazni fogják a kontinensen, elsőként Németországban lehet majd előrendelni 2021 végétől.

A napfénytetővel együtt 2265 kilót nyomó SUV különlegessége, hogy 150 kilométert is elmegy tisztán elektromos üzemmódban a 41,8 kWh-s akkucsomagjának hála, és ezt nem a kínai NEDC szabvány szerint érti a Wey, hanem az európai WLTP-ben. Összkerék-meghajtásához 350 kW csúcsteljesítmény és 847 Nm nyomaték szabadul fel a két villany- és egy benzinmotorból.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.