A héten végre láthattuk annak az elektromos kisautónak a koncepció változatát, amely 2025-ben a Volkswagen ígéretei szerint potom 20.000 euróért (átszámítva körülbelül 7 millió forintért) lehet a vásárlóké. Az ID. Life már önmagában egy furcsa szerzet, hiszen erősen retro stílusát a fiatalokat célzó technikai megoldásokkal ötvözi, de akik alaposan megnézték a képeket, azok kiszúrhattak egy kifejezetten érdekes jellemvonást. Tudja valaki, hol található az autó töltőcsatlakozója?
Segítünk: egy nem hétköznapi helyen. Persze a konnektor elhelyezéséhez eddig is kreatívan álltak hozzá az autógyártók, rakták már a jobb hátsó kerék fölé, a jobb első kerék fölé, a bal oldalra, az orron található embléma mögé, egyes Mercedes-Benz hibrideken a jobb hátsó lámpa alatt található, a Honda e pedig a motorháztetőn bújtatja egy kis ablak alatt. A Volkswagen viszont még ennél is jobban eldugta: a motorháztető alá a kicsi frunk mellé.
Az InsideEVs a költségcsökkentésre gyanakszik, hiszen a MEB-Small padlólemez elsőkerék-meghajtású, így minden fő elektromos komponens az autó elejében található. Minél közelebb helyezkedik el a csatlakozó a fedélzeti töltőhöz, annál kevesebb kábelre van szükség, ráadásul külön fedélajtó sem kell a csatlakozóhoz. Ez viszont azt is jelenti, hogy minden egyes töltéshez ki kell nyitnunk a motorháztető, ami valljuk be, nem teszi kényelmesebbé a töltést, ráadásul az ajtót úgy is kell hagyni, tálcán kínálva a frunk tartalmát és az ablakmosó folyadékunkat az arra járóknak. Nyilvánvalóan esőben és hóban sem szerencsés ez a megoldás.
Természetesen az ID. Life egyelőre csak egy tanulmány, aminek még rengeteg ideje van fejlődni. Minden bizonnyal a töltőcsatlakozónak is találnak praktikusabb helyet a VW tervezői.