PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9vbXYuaHUvZW1vdGlvbiIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9vbXYuaHUvZW1vdGlvbicsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDkvb212LWxlYWRlbW9pdG9uLWFwcC1rYW1wYW55LW1haW4tbGF1bmNoLWJhbm5lci02MDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wOS9vbXYtbGVhZGVtb2l0b24tYXBwLWthbXBhbnktbWFpbi1sYXVuY2gtYmFubmVyLTEzMDB4NjAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wOS9vbXYtbGVhZGVtb2l0b24tYXBwLWthbXBhbnktbWFpbi1sYXVuY2gtYmFubmVyLTEzMDB4NjAwLTEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= A héten végre láthattuk annak az elektromos kisautónak a koncepció változatát, amely 2025-ben a Volkswagen ígéretei szerint potom 20.000 euróért (átszámítva körülbelül 7 millió forintért) lehet a vásárlóké. Az ID. Life már önmagában egy furcsa szerzet, hiszen erősen retro stílusát a fiatalokat célzó technikai megoldásokkal ötvözi, de akik alaposan megnézték a képeket, azok kiszúrhattak egy kifejezetten érdekes jellemvonást. Tudja valaki, hol található az autó töltőcsatlakozója? Segítünk: egy nem hétköznapi helyen. Persze a konnektor elhelyezéséhez eddig is kreatívan álltak hozzá az autógyártók, rakták már a jobb hátsó kerék fölé, a jobb első kerék fölé, a bal oldalra, az orron található embléma mögé, egyes Mercedes-Benz hibrideken a jobb hátsó lámpa alatt található, a Honda e pedig a motorháztetőn bújtatja egy kis ablak alatt. A Volkswagen viszont még ennél is jobban eldugta: a motorháztető alá a kicsi frunk mellé. Az InsideEVs a költségcsökkentésre gyanakszik, hiszen a MEB-Small padlólemez elsőkerék-meghajtású, így minden fő elektromos komponens az autó elejében található. Minél közelebb helyezkedik el a csatlakozó a fedélzeti töltőhöz, annál kevesebb kábelre van szükség, ráadásul külön fedélajtó sem kell a csatlakozóhoz. Ez viszont azt is jelenti, hogy minden egyes töltéshez ki kell nyitnunk a motorháztető, ami valljuk be, nem teszi kényelmesebbé a töltést, ráadásul az ajtót úgy is kell hagyni, tálcán kínálva a frunk tartalmát és az ablakmosó folyadékunkat az arra járóknak. Nyilvánvalóan esőben és hóban sem szerencsés ez a megoldás. Volkswagen ID.Life: ez lesz az új retro kedvenc? Természetesen az ID. Life egyelőre csak egy tanulmány, aminek még rengeteg ideje van fejlődni. Minden bizonnyal a töltőcsatlakozónak is találnak praktikusabb helyet a VW tervezői. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZvbHRpZS1lbGVrcmF1dG8tMjAyNC0wOS0wMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZvbHRpZS1lbGVrcmF1dG8tMjAyNC0wOS0wMi5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!