HALLASSUK A HANGUNK!

Írd alá Te is a GEVA (Global EV Alliance) nyilatkozatát!

Ez itt a Mercedes új üzleti limuzinja

Az idei évre a Mercedes-Benz példásan felgyorsította az új elektromos modellek bevezetését, az elmúlt kicsivel több mint 8 hónap alatt négy tisztán elektromos meghajtású, sorozatgyártásra készülő járművet is bemutatott a közönségnek. A héten tartott IAA 2021 rendezvényen is szép számmal vannak kiállítva villanyautók a háromágú csillagos jelvénnyel: a látogatók megtekinthetik a hétüléses EQB-t, az EQT koncepciót, a Mercedes-Maybach tanulmányt, az EQG terepjárót, az EQS luxusszedánt, az 560 kW csúcsteljesítményű AMG Mercit, valamint a Smart első SUV-ját is. De a kiállítás talán legfontosabb újdonságát nem ezek jelentik, hanem a vadonatúj EQE üzleti limuzin.

A hagyományos E osztály elektromos megfelelője hűen tükrözi a kassai autókiállításon általunk is körbejárt EQS dizájnját, ám néhány dizájnelem sportosabbá teszi a látványt, és az EQE kisebb is, mint a testvére: a tengelyek közötti távolság 90 mm-rel, a teljes autó 270 mm-rel rövidebb, valamint a túlnyúlásokat is rövidebbre faragták a tervezők az új modellen. Magasságra megegyeznek, szélességre viszont az EQE a nagyobb, amely külső dimenzióit tekintve összességében nagyjából a CLS-hez hasonlítható legpontosabban.

Az utastér szintén ismerős lehet az EQS-ből, hiszen ugyanaz a MBUX Hyperscreen fedi le a műszerfalat. Ennek van egy utasoldali, 12,3 colos OLED kijelzős része, amelyen az anyósülésen utazó barátunk mozizhat menet közben. Ám ha az autó kamerarendszere azt érzékeli, hogy a sofőr is a képernyőt nézi az út helyett, a rendszer azonnal elsötétíti a műsort. A legfrissebb MBUX operációs rendszer az első perctől kezdve alkalmas OTA frissítések fogadására, amellyel újabb és újabb funkciókkal bővíthető az autó tudása. A csomagtér kapacitása 430 liter, azaz lényegesen kevesebb, mint az EQS 610 literje.

AZ EQE-ből több változat is készül, elsőként a 350-es jelzésű indul meg a kereskedésekbe. Ennek teljesítménye 215 kilowatt, csúcsnyomatéka 530 newtonméter, a villanymotor a hátsó tengelyt hajtja. Ezzel párhuzamosan egy másik típus is megjelenik, de annak műszaki adatait egyelőre nem árulta el a Mercedes. A későbbiekben további változatok is megjelennek, például egy 500 kW-os sportverzió.

Az EQE 10 modulból álló NMC akkumulátorának kapacitása nettó 90 kWh, azaz kisebb, mint amit az EQS-ben találhatunk, annak ellenére, hogy mindketten ugyanazt az EVA2 dedikált elektromos padlólemezt használják. A hatótávolság a WLTP szabvány szerint 545 és 660 kilométer között alakul. A DC töltés teljesítménye a legújabb prémium villanyautókhoz képest viszonylag alacsonyan, 170 kW-on tetőzik, de ez is elég arra, hogy 10%-ról 80%-ra 32 perc alatt feltöltődjön az aksi. Ha valakinek csak 15 perce lenne tölteni, akkor is szerezhet akár 250 kilométerre elegendő elektromosságot. AC-n az alap 11 kW, opcionálisan pedig 22 kW kérhető, előbbivel 8 és negyed óra, utóbbival 4 és negyed óra a teljes töltéshez szükséges idő.

A villanyautót két helyszínen is gyártani fogják, a globális piacra a németországi Brémában, a kínai vásárlók számára pedig Pekingben a BBAC közös vállalkozás által.

This slideshow requires JavaScript.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.