Erre számíts, ha túl olcsó elektromos autót rendelnél külföldről
A héten végre megérkezett hozzánk az a használt Nissan Leaf, amit meglepően alacsony ára és látszólagos jó állapota miatt rendeltünk meg Olaszországból a kíváncsiságunk által hajtva. Lesz dolgunk vele rendesen. De nem csak mi nem fogunk unatkozni, hanem a Volkswagen igazgatói sem, akiknek ki kell találni, hogyan tartsanak lépést a Teslával, amely ismét értékesítési rekordot állított fel. Ez azonban legyen a németek gondja, mi egy sokkal fontosabb kérdésre kerestük a választ: akarják-e elektromosítani flottáikat a magyar cégek, és megéri-e ez nekik? Íme a hét legfontosabb hírei: EXKLUZÍV: Megéri elektromos autókra cserélni a céges flottát? Magyarországi vállalatvezetőkkel beszélgettünk a céges autók zöldítésének hazai példáiról. A hét kedvenc olvasmánya: Pánik Németországban. Válságtanács ült össze a Volkswagennél, hogy megvitassák, hogyan ne darálja be őket a Tesla. A hét videója: Fúróval kínozták az autónkat. Mutatjuk, milyen állapotban van az egykoron taxiként használt elektromos autó, amit gyanúsan olcsón vettünk Olaszországból. Kínai újdonságok Európában: Kívül-belül megújult az MG ZS EV, bejelentették az új elektromos SUV árát, és a 30 ezer eurós kombi érkezését is beharangozták. Ismerős kisautó frissítő dizájnnal. Kipróbáltuk, mit tud az új Fiat 500e, amire még egy harmadik ajtó is felfért öngyilkos stílusban. Mérföldkő a hazai töltőhálózatban. Elkészült a NEXT-E magyarországi szakasza, de hamarosan újabb projektek hoznak villámtöltőket a MOL benzinkútjaira. Vége a villanyautós kánaánnak? Az új norvég kormány szerint igazságtalan, hogy az állam jobban támogatja azokat, akik drágább elektromos autókat vesznek, ezért az áfa visszavezetését fontolgatja. 5 perc is elég. Már teszteli Ferdinand Porsche dédunokájának cége a gyönyörű sportkocsit, ami állítólag veszettül gyorsan feltölthető. Fizess annyit, amennyit tényleg használsz. Hitelesített egyenáramú fogyasztásmérő hiányában a villanyautósoknak eddig az AC-DC átalakítás veszteségét is ki kellett fizetniük, ez azonban most megváltozik. Akkugyártó kapacitásban jók vagyunk. Cselekvési tervet dolgozott ki az akkumulátor-iparág fejlesztésére a kormány, akár a hazai termálvizeket is felhasználhatják lítiumforrásként. Megint nem ment csődbe. Rekordszámú eladással lepte meg az elemzőket a Tesla a Q3-ban, az éves közgyűlésen pedig sok újdonság kiderült az aktuális fejlesztésekről. Füstbe ment terv. Hiánypótlásra visszadobták a Paks II. projekt engedélykérelmét, ami azt jelenti, hogy 2032 előtt valószínűleg nem tudja megkezdeni az áramtermelést. A kormány nehéz döntés előtt áll.
|