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 Az a célunk, hogy a világ ipari termelését meghatározó technológiai trendek Magyarországon ne csak megjelenjenek, a fejlesztés és a gyártás is itt valósuljon meg, hogy mindez a magyar gazdaságot szolgálja – közölte Palkovics László pénteken Zalaegerszegen a GreenTech 2021 Zöld Energia és Fenntarthatóság Szakkiállítás, Konferencia második napján tartott előadásában, amelyről az MTI számolt be. Az innovációs és technológiai miniszter elmondta, hogy a magyar gazdaság következő évtizedét meghatározó területein kiemelt jelentősége van a zöldtechnológiáknak. Példaként említette, hogy az elsősorban az autógyárak térségében sokasodó beruházásoknak köszönhetően az akkumulátor-technológiák területén két év múlva Európa második legnagyobb gyártókapacitásával rendelkezik majd Magyarország. A miniszter beszélt azokról a folyamatban lévő vagy induló támogatási projektekről, melyek a gazdaság zöldítését szolgálják, köztük az energiatárolás megoldására vagy a közösségi közlekedés karbonkibocsátásának mérséklésére. Utóbbi kategóriába tartozik például a zöld busz program. Jövőre már csak karbonsemleges buszok állhatnak forgalomba a 25 ezer lakosúnál népesebb magyar városokban. A közlekedés zöldítésének egyik leghatékonyabb módja a vasút fejlesztése, ezért a következő 8 évben mintegy 2 ezermilliárd forintot fordít Magyarország vasúti járművekre, amelyek többségének már emissziómentesnek kell lennie. Akkumulátoros mozdonyokkal tisztítják a hazai vasúti szállítást Palkovics László arról is beszélt, hogy a jelentős környezetterheléssel járó acélgyártás zöldítése is komoly feladat, a technológiában az elektromos áramnak, illetve a hidrogénnek is nagyobb szerepet kell kapnia, hogy a magyar acélipar versenyképes maradhasson. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) egy másik közleményéből a szeptember 30-án Magyar Akkumulátor Nap konferenciáról értesültünk. A közlemény szerint a kormány célja, hogy Magyarország vezető pozíciót vívjon ki az akkumulátorgyártásban, és a fenntartható új technológiák kutatásával és fejlesztésével a jövő egyik meghatározó iparágának európai központjává váljon. A cél, hogy Magyarországon világszínvonalú autó- és akkumulátoripar épüljön, amelyek egymást kölcsönösen erősítve képesek hozzájárulni a fenntartható növekedéshez. Ehhez elengedhetetlen, hogy a hazai akkumulátor-értékláncban csökkenjen az importfüggőség a kritikus nyersanyagok terén. Az akkumulátor-iparág fejlesztésére a kormány cselekvési tervet dolgozott ki, amely hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország 2050-re elérje a klímasemlegességi célját, mondta el Kaderják Péter, az innovációs és technológiai miniszter főtanácsadója a Magyar Akkumulátor Nap című nemzetközi konferencia megnyitóján csütörtökön Budapesten, és felhívta a figyelmet arra is, hogy a magyar akkumulátor-iparág gyorsan növekszik, a hazai ipar egyik kitörési pontját jelenti. Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára az eseményen kijelentette, hogy a minisztérium üdvözli a Magyar Akkumulátor Szövetség megalakulását, a szervezet „számíthat a magyar kormányzat együttműködésére és segítségére”. Az államtitkár beszélt arról is, hogy óriási kihívás a zöld átmenet megvalósítása a gazdaságban, ugyanakkor a folyamat új munkahelyeket hoz létre és hozzáadott értéket teremt, összességében profitábilis a gazdaság számára. Az átalakulás sikeres lebonyolításában kulcsszerepet játszik az akkumulátor-iparág, amelynek fejlesztése – az új cselekvési terv, illetve a szakmai szervezet megalakulásával – az európai szövetséggel együttműködésben valósul meg – húzta alá. A konferencián a szakpolitikai döntéshozók és ipari partnerek, illetve tudományos intézetek képviselői plenáris előadások és kerekasztal beszélgetések keretében vitatták meg a cselekvési terv lehetőségeit: a szabályozást, az innovációt, a beszállítói pozíciókat, a járműgyártási átálláshoz kapcsolódó kérdéseket – derül ki a minisztérium sajtóanyagából, amelyben arra is kitértek, hogy Németország után Európában Magyarország rendelkezik a legnagyobb akkumulátorgyártó kapacitással. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!