Megújult Európa első kínai elektromos autója

Az MG tegnap tartott sajtótájékoztatóján mutatkozott be a márka legelső villanyautójának ráncfelvarrott változata. Az MG ZS EV látványosan megújult külsőre, a tradicionális stílusjegyeket modernebbek váltották, ennek megfelelően a tervezők egybeolvasztották a hűtőrácsot az autó orrával, annak egykori jelenlétéről csupán egy halvány mintázat árulkodik.

Újratervezték a fényszórókat is, a lökhárító sarkaiban lévő légbeömlőket szintén bepanelezték, és az emblémát is lecserélték. A töltőcsatlakozó helye sem maradt teljesen változatlan: az MG ZS EV-be eddig is az orrán, egy felemelhető panel mögött kellett bedugni a kábelt, ám most a konnektor az embléma mellé került egy saját kis ablak mögé.

Ami a villanyautóval történt, az nem csupán egy vizuális csinosítás, hanem egy teljes modellfrissítés, aminek megfelelően a hajtáslánc, a felszereltség, és az operációs rendszer is megújult. A ZS EV ezentúl két akkuméretben lesz választható, a kisebbik kapacitása 50,3 kWh, ami 320 km hatótávot kínál a WLTP szabvány szerint. Ez a Standard Range verzió azonban csak később lesz elérhető, az értékesítés október végi indulásakor egy 70 kWh kapacitású Long Range típust lehet megrendelni 440 km hatótávval. A jelenleg forgalmazott változathoz képest ez egy 177 kilométeres hatótáv-növekedés.

Az MG ZS EV-t hivatalosan 50 kW-os DC töltés jellemezte mostanáig. Az új változat kapcsán azt ígéri a vállalat, hogy egy 30-80%-os töltés ideális esetben fél órát vesz igénybe, ami nagyjából megegyezik az eddigi töltési idővel, ám mivel immár nagyobb az akkukapacitás, úgy sejtjük, hogy nőtt a maximális töltési teljesítmény, de erről nincs hivatalos információ. A fedélzeti töltő teljesítménye azonban biztosan növekedett a 7 kW-ról háromfázisú 11 kW-ra.

A modell újdonságai közé tartozik az újonnan fejlesztett MG iSMART konnektivitási rendszer továbbfejlesztett navigációval és infotainment szolgáltatásokkal, melynek számos funkciója vezérelhető távolról, okostelefonról.

Az új ZS EV október végén érkezik a kereskedésekbe, indulóára a nagyobb akkuval 34.990 euró, a kisebb akkus változatot pedig 30.990 euróról lehet majd hazavinni. Ez azt jelenti, hogy a jelentős továbbfejlesztés ellenére a villanyautó nagyjából megőrzi eddigi vételárát.

A legendás márkanevet ismét bevezetve a köztudatba az MG Motor UK 2006-ban kezdte meg működését a kínai SAIC Motor leányvállalataként. Az MG ZS EV-t 2019-ben mutatta be, és rövid időn belül nagy sikereket ért el vele: a gyártás első évében több mint 15 ezer darabot adott el belőle. Ez volt egyébként a legelső olyan tisztán elektromos autó Európában, amely kínai tulajdonban lévő vállalat által került piacra az európai kontinensen.

2019-ben elindult az MG Motor Europe nevű cég is, amely a márka európai terjeszkedéséért felelős: jelenleg az Egyesült Királysággal együtt 16 európai országban lehet megvásárolni az MG autóit, amihez hamarosan Svájc és Finnország is csatlakozik. A vásárlókat több mint 200 MG Brand Store várja Európa-szerte, de a tervek szerint ez a szám 2021 végéig megduplázódik.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.