Újra felbukkant a Piëch gyanúsan zseniális álomautója

A Piëch Automotive a 2019-es Genfi Autószalonon mutatta be Mark Zero elnevezésű elektromos koncepcióját. A csodaszép dizájnon túl az autógyártó vállalat – melyet egyébként a 2019-ben elhunyt egykori Volkswagen Group igazgató, Ferdinand Piëch fia, Anton Piëch alapított –, olyan elképesztő műszaki jellemzőkkel igyekezett felhívni magára a sajtó és a látogatók figyelmét, mint például a 8 perc alatt elvégezhető teljes töltés.

Két és fél évvel ezelőtt ez a fajta ígéret még egy legendás autóipari múlttal rendelkező családból származó milliárdos szájából is túlzásnak tűnt, noha mindig is tudtuk, hogy valószínűleg nem a technológia fejlettsége fog gátat szabni a villámgyorsan tölthető elektromos autók megjelenésének, sokkal inkább a sorozatgyártás és a kereskedelmi forgalomba való bevezetés nehézsége.

A Piëch és csinos sportkupéja hosszú időre el is tűnt a nyilvánosság elől, de most megtörték a csendet, és beszámoltak a fejlesztés állapotáról. A cég elmondta, hogy a világjárvány ellenére minden a tervek szerint halad, és a működő prototípus tesztelésével a közelmúltban egy új fejezetbe lépett át az immár Piëch GT néven szólított villanyautó fejlesztése. Jövő márciusig épül még egy prototípus, és 2022 végéig egy egész sorozat, amelyek teszteredményeit egy, a gyártási változatra már jobban reflektáló prototípus-széria gyártásához használják fel 2023-ban. A sorozatgyártás a jelenlegi tervek szerint 2024-ben kezdődik egy meg nem nevezett, de elismert autógyártó vállalat létesítményében. A gyártás első évében 1200 darab készül majd a GT-ből.

A svájci csapat kétüléses sportautója továbbra sem adott lejjebb technológiai felszereltségéből: hajtásrendszere 3, egyenként 150 kW teljesítményű villanymotorból áll. Ezek együttes erejét kihasználva az autó 3 másodpercen belül felér 0-ról 100 km/h-ra, és akár 250 km/h-val is száguldhat.

Az akkumulátorról annyit árult el a Piëch, hogy egy 75 kWh kapacitású, zacskós cellaformátumú lítium-ion pakkról van szó, de hogy pontosan milyen kémiát használ, azt nem tudni. Egy nyolc perces feltöltés 0-ról 80%-os töltöttségre nagyon leegyszerűsítve azt jelentené, hogy az aksi 450 kW-os teljesítménnyel képes folyamatosan fogadni az elektromosságot a CCS2 csatlakozóján keresztül, amire manapság még egyetlen autó sem képes, 2024-ben viszont valószínűleg már nem csodaként tekintünk majd rá. A cég továbbá azt is állítja, hogy a TGOOD speciális töltőberendezésével akár 5 percre is csökkenthető a töltési idő, de erről a töltőről sem derültek ki részletek a gyártó honlapjáról. Az autó hatótávolsága a WLTP szabványban 500 kilométer körül lesz.

A sportautó egy moduláris padlólemezre épül, ami a jövőben egy SUV, és egy sportos szedán alapját is fogja biztosítani. A célpiacok között Európa, Észak-Amerika, Kína, és egyéb autópiacok is szerepelnek.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.