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 Jelentős előrelépés történt az egyenáramú elektromosautó-töltőoszlopokon vételezhető energia mérésében, amely átláthatóságot biztosít a fogyasztók számára az általuk megvásárolt töltési energia mennyiségével kapcsolatban, és a német törvényi előírásoknak is eleget tesz – jelentette be az ABB. Egészen mostanáig csupán az AC oldalon volt lehetséges hitelesen mérni azt az árammennyiséget, amely az elektromos autó akkumulátorába kerül. Ez azonban azt is jelentette, hogy DC oszlopon a villanyautósnak kellett fizetnie az átalakítás veszteségét, de hogy pontosan mennyi energiát adott ki DC oldalon a töltő, azt hitelesített egyenáramú (DC) fogyasztásmérők hiányában nem lehetett megmondani. Forrás: ABB Magyarországon a jogszabály szerint nem az autóba töltött energia, hanem a töltéshez felhasznált energia mennyiségét kell kiszámlázniuk a szolgáltatóknak, ám Németországban ezen már elméletben továbbléptek: ott ezt az úgynevezett Eichrecht kalibrálási törvény szabályozza, amit azzal a céllal alkottak meg, hogy segítségével átlátható módon mérhető és számlázható legyen az az energia, amelyet a töltési folyamat során az elektromos autók töltőállomásai a jármű akkumulátorába betáplálnak. A töltőállomások gyártói korábban nem tudtak megfelelni az ilyen típusú szabályozásnak, ám az ABB Terra 53, 54, valamint egyéb, nagy teljesítményű DC töltőoszlopai lehetővé teszik e törvényi előírások teljesítését. Az ABB megoldása ráadásul utólagosan is beépíthető a korábban legyártott töltőberendezésekbe, valamint kifejlesztette az úgynevezett Field Validation Tester (FVT) berendezést, amit a korábban telepített, utóbb korszerűsített töltőállomás mérési rendszereinek kalibrálására és tesztelésére terveztek. Az FVT univerzális kalibrálási rendszerként a más gyártók gyárában készült, CCS, CHAdeMO és AC Type 2 csatlakozókkal szerelt töltőállomásokra is feltelepíthető. A világ egyik vezető töltőgyártó vállalata arra számít, a németek példáját más országok, például Ausztria és Franciaország is követni fogja, és ezek az országok is megalkotják majd a saját előírásaikat. Ennek megfelelően el is indult egy nagyszabású korszerűsítési terv, melynek első szakaszában több mint 2000 németországi, franciaországi, és osztrák töltőállomás üzemeltetője kap ajánlatot működő töltőberendezéseik utólagos felszerelésére. Forrás: ABB A hiteles DC-mérésnek már gyakorlati példája is akad, mégpedig az Audi Center az észak-németországi Kasselben, ahol az ABB magas teljesítményű töltőit utólagosan az új megoldással korszerűsítették. A prémium autógyártó további 50 töltőjébe kerül bele a közeljövőben a hiteles mérés Németország-szerte. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!