|
Ez történik, ha nem elég elrettentő a büntetés
Már megint átvernek minket a dízelautókkal? Felmerült a gyanú, hogy a világhírű dízelbotrány után három évvel ismét csaló szoftvereket telepítettek autóikba a gyártók, azaz messze nem annyit szennyeznek a dízelek, mint ami a papírra kerül. Kipróbáltunk egy állami támogatással megvásárolható elektromos autót, és élőben követtük, mekkora kihívás az egyik leggyorsabban tölthető villanyautóval egy 1000 kilométeres út. Az európai töltőhálózat már készen áll az ilyen utakra, de hamarosan több ezer új töltőponttal fejlődik tovább, míg Kínában az akkucsere is egyre jobban hódít. Amerika most egy villanyos kisteherautó miatt örül, Ausztráliában pedig rájöttek, hogyan csináljanak üzletet a tűző napból.
|
|
|
A hét kedvenc olvasnivalója
A történelem ismétli önmagát. Újabb dízelbotrány robbanhat ki, miután a gyanú szerint olyan motorokat szereltek a Suzuki dízelautóiba, amelyek a vizsgálatokon valótlan adatokat prezentáltak a károsanyag-kibocsátásról. A nyomozásban Magyarország is érintett.
|
|
|
|
És ezekről se feledkezz meg:
A 21. század T-modellje. Elstartolt a Ford F-150 Lightning sorozatgyártása, így hamarosan az USA egyik legkelendőbb autómodelljét vehetik át tisztán elektromos meghajtással a vásárlók. Óriási jelentőségű pillanat az amerikai autóipar történetében.
|
|
|
|
A kínai napelemuralom árnyékában. Az orosz energiahordozóktól való függetlenedéshez nagy mértékű napenergia-felhasználásra van szükség Európában. De honnan érkezik ehhez napelem? Meg tudja termelni magának Európa, vagy örökre rá leszünk szorulva Kínára?
|
|
|
|