A kézzel épített egyedi kabriókra és kupékra specializálódott Wiesmann GmbH ma bemutatta Project Thunderball névre keresztelt modelljét, egy 671 lóerő teljesítményű, retro stílusú sportkabriót, amely a márka történetében elsőként nem belsőégésű motorral mozog. A német vállalat a sorhatos, V8, és V10-es BMW-motorokkal szerelt sportautóiról vált híressé, de 2013-ban csődöt jelentett, majd egy tulajdonosváltást követően 2016-ban bejelentette visszatérését. Mostanáig azonban nem hallott felőlük a média. A körülbelül 1700 kilós Thunderball gyomrában a két villanymotor 671 lóerős összteljesítményét 1100 Nm nyomaték viszi az aszfaltra a hátsó tengelyen keresztül, így álló helyzetből 2,9 másodperc alatt 100 km/h-ra képes felgyorsulni. A kabrió 83 kWh-nyi akkumulátort cipel, amely a 800V-os feszültségnek köszönhetően akár 300 kW-tal is fogadni tudja az elektronokat. Teljesen feltöltve 500 kilométeres az autó hatótávja a gyártó elmondása szerint, de ez a valóságban bizonyára sokkal alacsonyabb, főleg, ha a sofőr rajtafelejti magát a menetpedálon. A Wiesmann a hajtásláncot egy másik sportautógyártóval, a Roding Automobile-lal együtt fejlesztette. A Thundeball a Wiesmann dülmeni gyárában készül Németországban, a Carscoops értesülései szerint 1000 példányban, és globálisan elérhető lesz. Indulóára 300.000 euró, átszámítva körülbelül 114 millió forint. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!